نام شركتتاريخ عضویت
خط سبز دوران
18 اسفند 1402
حیان تجارت
15 اسفند 1402
نشر کربن
9 اسفند 1402
  
جعبه سازی با مقوا
3 اسفند 1387
قبل از اینکه شروع به ساخت جعبه‌های هدیه کنید، به این نکته‌های مهم، خوب توجه کنید:

۱) تمام لوازم جعبه‌سازی را آماده کرده و کنار دست خود قرار دهید تا مجبور نباشید به خاطر یک وسیلهٔ موردنیاز، کار را متوقف کنید.

۲) برای بزرگتر یا کوچکتر کردن الگو، بهترین روش این است که طرح اصلی را به‌وسیلهٔ کپی، به اندازه، کوچک یا بزرگ کنید و سپس به‌وسیله کاربن، آن را روی مقوا با کاغذ رنگی انتقال دهید.

● لوازم موردنیاز

▪ مقوا

برای ساخت جعبه‌ها، مقوای انتخابی نباید خیلی ضخیم باشد، چون هنگام تا زدن، ممکن است پاره شود؛ یا اینکه اگر مقوا خیلی نازک و سبک باشد، خوب شکل نمی‌گیرد. بنابراین مقوا را با ضخامت مناسب انتخاب کنید.

مقوای ۱۵۰ تا ۱۸۰ گرمی را برای جعبه‌های کوچک و مقوای ۱۹۰ تا ۲۳۰ گرمی را برای جعبه‌های بزرگتر در نظر بگیرید.

شما می‌توانید از مقوا با سطح‌های مختلف استفاده کنید. برای نمونه، مقوای شما صاف و شفاف باشد یا اینکه سطحی زبر و ناصاف داشته باشد. هرکدام از اینها زیبائی خاص خود را دارد.

▪ کاغذهای رنگی یا کادو

اگر می‌خواهید جعبه‌ای را با کاغذ کادوئی و یا رنگی تهیه کنید، کافی است که قسمت بیرونی جعبه را کاغذ کادوئی بچسبانید. تزئین داخل جعبه را نیز به سلیقه خود انجام دهید.

شما می‌توانید به سلیقهٔ خود، داخل جعبه را طراحی کنید که زیبا و جالب شود. اگر کامپیوتر در اختیار دارید، می‌توانید اندازهٔ طرح را در کامپیوتر اسکن کنید و سپس روی قسمت‌های مختلف الگو، طراحی نمائید. این الگوی طراحی شده را پرینت رنگی بگیرید و روی کار مقوائی بچسبانید و بعد جعبه را تهیه نمائید.

▪ خط‌کش

برای اندازه‌گیری و علامت‌گذاری کاغذ، به آن نیاز ارید، حتی می‌توانید از آن برای بریدن مقوا استفاده کنید؛ به این ترتیب که آن را در مقابل خط قرار دهید و سپس به‌وسیلهٔ کاتر، آن را برش دهید و یا اینکه آن را خط بیندازید.

▪ پانچ

برای ایجاد سوراخ در محل موردنظر استفاده می‌شود.

▪ چسب مایع

هنگامی‌که می‌خواهید کاغذی را روی مقوا بچسبانید، از این چسب استفاده کنید. توجه داشته باشید که چسب را به همهٔ قسمت‌های کاغذ، به‌طور یکسان بمالید و هیچ جائی بدون چسب نماند.

▪ چسب حرارتی

در پایان کار، برای جمع کردن جعبه و چسباندن دیواره‌های جعبه به یکدیگر استفاده می‌شود.

▪ جعبه هرمی

● مراحل انجام کار:

▪ طرح اصلی را کپی بگیرید و به‌وسیله کاربن آن را روی مقوا منتقل کنید.

▪ دور تا دور خط‌های خارجی را با قیچی و با کاتر برش دهید.

▪ خط‌‌کش را روی خط‌های داخلی بگذارید و با شیء نوک‌تیز مانند پشت لبه کاتر یا پشت لبه چاقو که رنده نباشد، خط بیندازید تا به‌راحتی تا بخورد.

سعی کنید این کار را به آرامی انجام دهید؛ زیرا امکان پاره شدن مقوا وجود دارد.

▪ تمام خط‌های مشخص شده را به سمت داخل تا بزنید.

▪ در این مرحله از کار می‌توانید از وسیله‌های تزئینی مانند عکس ‌برگردان، تکه‌پارچه‌های رنگی و یا نقاشی استفاده کنید.

▪ چنانچه از تکه‌پارچه‌های رنگی برای تزئین جعبه استفاده می‌کنید، بهتر است برای جلوگیری از ریش شدن پارچه، ز قبل، پشت آن را بچسبانید؛ سپس دور طرح را قیچی کنید.

▪ در پایان، به‌وسیله چسب حرارتی، زبانه‌های اطراف جعبه را به پهلوهای داخل جعبه بچسبانید. هر قسمت را برای چند لحظه یا دست نگه دارید تا چسب خود را بگیرید و باز نشود.

کاغذ – مقوا- خرید کاغذ- فروش کاغذ – خرید مقوا – فروش مقوا- تحریر – گلاسه – پشت طوسی – کرافت – دستمال کاغذی – کاغذ روزنامه – سلولزی- قیمت کاغذ – قیمت مقوا – سفارش کاغذ – سفارش مقوا – مقاله کاغذ – مقاله مقوا
Copyright © 2008-2024 Toseae Tejarat Papirous Co. All rights reserved :: کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت توسعه تجارت پاپیروس می باشد