نام شركتتاريخ عضویت
چاپ و تبلیغات آراز
30 فروردين 1403
شرکت پرسال
29 فروردين 1403
مشاوره مدیریت ایلیا
21 فروردين 1403
  






گفتگويي با آقای محمد علیمحمدیان
پیش بینی روند مثبت بازار کاغذ و مقوا
3 شهريور 1394

buy amoxicillin amazon

buy amoxicillin for dogs uk

tamoxifen

tamoxifen

clomid uk

clomid online reviews open buy clomid uk

dosis

lav dosis naltrexon teampaula.azurewebsites.net lav dosis naltrexon

buy antibiotics online

buy amoxicillin

amitriptyline nerve pain in leg

nerve pain in foot amitriptyline recepguzel.com amitriptyline pain medication

naam van abortuspil in u

koop abortuspil online link abortuspil online

abortion pill

purchase abortion pill online uk blog.keylink.rs order abortion pill online uk

naltrexone buy uk

naltrexone buy read here buy naltrexone from trusted pharmacy

naltrexone where to buy

low dose naltrexone buy open buy naltrexone online cheap
تغییر در بازار کاغذ و مقوا همچون سایر اصناف متاثر از فضای کلان اقتصادی کشور و نیاز بازار است ، از این رو برای بررسی بازار این محصول با محمد علیمحمدیان مؤسس و کارآفرین شرکت بازرگانی کاغذ و مقوای داریان و مدیرعامل شرکت داریان سات آل که در زمینه واردات ، فروش و بنکداری انواع کاغذ و مقوا به ویژه مقوای پشت طوسی فعال بوده ، گفت و گو کردیم که در ادامه می خوانید .
میزان تقاضا برای مقوای پشت طوسی در کشور سالیانه چقدر بوده و در چه ماه هایی این تقاضا بیشتر است ؟
در مورد میزان دقیق تقاضا برای مقوای پشت طوسی در کشور هیچ آمار شفافی وجود ندارد که واکاوی دلایل این مسئله نیز خارج از موضوع و حوصله بحث ماست ؛ اما با در نظر گرفتن حدود یک و نیم تا 2 میلیون تُن مصرف انواع کاغذ و مقوا در کشور – البته با توجه به آمارهای غیر شفاف موجود – می شود تخمین زد که نزدیک به 50 درصد از این ارقام می تواند مربوط به مصرف مقوای پشت طوسی باشد چرا که مقوای پشت طوسی در صنعت بسته بندی به عنوان مکمل تولیدات بسیاری از صنایع دیگر نقش محوری را دارد . به همین دلیل تقاضای مصرف مقوای پشت طوسی ، بستگی به رونق یا رکود تولیدات داخلی و صادرات صنایع در کشور که محصول آنها می بایست با مقوای پشت طوسی بسته بندی شود ، دارد اما به طور کلی در نیمه دوم هر سال ، تقاضا برای مصرف این مقوا افزایش می یابد .
بیشترین تقاضا برای چه مُدل مقواهای پشت طوسی بوده و چه بخشی از آن از طریق واردات و چه بخشی در داخل کشور تامین می شود ؟
اگر منظور از مُدل ، پالت یا رول بودن مقواست که به طور قطع بیشترین تقاضا ، مربوط به مقوای پشت طوسی در بسته بندی پالت و بند می باشد .
اما اگر منظور شما از مُدل ، پارامترهای تخصصی تر مقوا یعنی گرماژ یا در حقیقت ضخامت ( Thickness ) و ابعاد آن است باید گفت که با شرایط فصلی و نیز رونق و رکود حاکم بر سطح کلان صنعت ، این شاخص ها بسیار متغییر بوده و نمی توان گراماژ و سایز خاصی را به عنوان پر مصرف ترین مقوای پشت طوسی نام برد . همچنین پیش از سال 1389 صد در صد مقوای پشت طوسی مورد مصرف کشور فقط از طریق واردات تامین می شد اما از آن سال به بعد محصول مقوای پشت طوسی کارخانه صنایع خمیر و کاغذ اترک نیز به بازار عرضه شد که با در نظر گرفتن ظرفیت محدود تولید کارخانه مذکور باید گفت هنوز هم بخش قابل توجهی از مصرف ما از محل واردات تامین می گردد . البته ناگفته نماند که مقوای اترک نیز رفته رفته مخاطب های خاص خود را در بازار جلب کرده و امیدواریم شاهد رشد هر چه بیشتر تولیدات داخلی در آینده باشیم.
بهترین برندهای این محصول چیست و به چه کشوری اختصاص دارد ؟
از بهترین مارک های مقوای پشت طوسی می توان به هانسول ، اسبی و اژدها اشاره کرد ، همچنین مارک ببری و پاندا نیز وجود داشته اما در سطح کیفی پائین تری قرار دارند و همگی مارک های نامبرده شده ، تولید و وارد شده از کشور کره جنوبی بوده که سال‌هاست بازار ایران را اشباع کرده اند.
آیا روند واردات و تامین نیاز داخلی این محصول در کشور پس از توافقات هسته ای تغییر کرده است ؟
در مورد دگرگونی احتمالی روند واردات و تامین نیاز داخلی مقوای پشت طوسی در دوران پس از تحریم با توجه به اینکه مراحل قانونی برجام ( برنامه جامع اقدام مشترک ) هنوز در حال طی شدن توسط کشورهای 1 + 5 است لذا خیلی زود است که اظهار نظر یا قضاوتی شود . اما سیگنال های دریافتی از فضای موجود حاکی از نهایی و اجرایی شدن توافقات و رفع موانع موجود بوده که انشاء الله شرایط کسب و کار با شیب بسیار ملایم رو به بهبود رفته و صنف ما نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود .
میزان تقاضا برای این محصول بیشتر از طرف چه واحدهای تولیدی است ؟ و برای کدام کیفیت تقاضا بیشتر است ؟
از آنجایی که متاسفانه هنوز اهمیت اطلاعات برای بسیاری از فعالان اقتصادی کشورمان به ویژه در صنف کاغذ و مقوا روشن نبوده و بیشتر کسب و کارها به صورت سنتی و حجره ای انجام می شود ؛ به طور کلی امکان رصد کردن آمار تقاضاها وجود نداشته اما همان طور که گفته شد ، تمام واحد های تولیدی کشور که جهت بسته بندی محصولات خود نیاز به جعبه مقوایی دارند ؛ از مصرف کنندگان مقوای پشت طوسی می باشند .
از طرف دیگر در شرکت بازرگانی کاغذ و مقوای داریان و شرکت داریان سات آل با کمک تیم تخصصی و با رویکرد نوینی که در صنف دنبال می کنیم ؛ در قالب طرح CRM( مدیریت ارتباط با مشتری ) ، اقدام به دسته بندی مصرف کنندگان مقوای پشت طوسی کرده ایم . مانند : دارو ، چای ، شوینده ، بهداشتی زیبایی ، IT ، شکلات ، بهداشتی کاغذی ، خرما ، لوازم یدکی ، کارتن لمینت ، کیک و بیسکوئیت ، انتشارات ، قنادی ، پودرهای ژله و کیک ، پیراهن مردانه ، غذاهای آماده ، کیسه های نایلونی ، CD های مدیا ، کفش ، فست فود ، تبلیغات ، الکتریکی ، ظروف آشپزخانه و ده ها گروه و زیر گروه دیگر که نمیتوان همگی را یکجا نام برد . بخش کوچکی از اهداف CRM ما مربوط به رصد کردن میزان مصرف این گروه هاست که در این بخش به نتایج شگفتی رسیدیم ؛ به طوری که گاهی مصرف یک مشتری از گروهی که قبل از شروع پروژه علمی ، راجع به سهم بری آن گروه از بازار مصرف ، کمترین احتمال را می دادیم ؛ با مصرف تمام مشتریان از گروه دیگری که به زعم خود سهم بری زیادی برای آنها متصور بودیم ، برابری کرده یا حتی بیشتر است ؛ البته این موارد تنها در جامعه آماری مخاطب شرکت ما مصداق داشته و ممکن است در کل صنعت به نحو دیگری باشد . همچنین راجع به کیفیت هم باید بگویم که مشتری ، همواره به دنبال کیفیت برتر است ، به طوری که مقوای پشت طوسی با مارک های اعلام شده که تولید و از کُره جنوبی وارد شده اند ؛ بیشترین درخواست مشتریان هستند .
پیش بینی شما از بازار این محصول تا سه ماه آینده چیست ؟
با تمام شدن فصل تابستان و بالطبع تعطیلات تابستانی کارخانجات و همچنین شروع نیمه دوم سال و تحولات مثبت سیاسی – اقتصادی که بازار و جامعه ، لحظه به لحظه آنها را رصد می کنند ؛ فضای رو به رشد و خوبی را پیش بینی می نمایم .
حامدشایگان- مرکز اطلاعات کاغذ ایران
کاغذ – مقوا- خرید کاغذ- فروش کاغذ – خرید مقوا – فروش مقوا- تحریر – گلاسه – پشت طوسی – کرافت – دستمال کاغذی – کاغذ روزنامه – سلولزی- قیمت کاغذ – قیمت مقوا – سفارش کاغذ – سفارش مقوا – مقاله کاغذ – مقاله مقوا
Copyright © 2008-2024 Toseae Tejarat Papirous Co. All rights reserved :: کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت توسعه تجارت پاپیروس می باشد