نام شركتتاريخ عضویت
چاپ و تبلیغات آراز
30 فروردين 1403
شرکت پرسال
29 فروردين 1403
مشاوره مدیریت ایلیا
21 فروردين 1403
  






گفتگويي با علی کریمی
مدیر نمایندگی کاغذ کاربن لس در ایران در گفت‌وگو با مرکز اطلاعات کاغذ ایران مطرح کرد
10 مهر 1395

Amitriptyline for Back Pain

buy antidepressants mastercard

tamoxifen for men

buy tamoxifen pct online tamoxifen 10 mg online

tamoxifen davis pdf

buy tamoxifen citrate uk blog.globalmamas.org tamoxifen

tamoxifen

tamoxifen

Amoxicillin Over the Counter

buy amoxicillin uk movidafm.net amoxicillin without prescription

naltrexone for alcoholism

naltrexone uk areta.se order naltrexone pills

buy abortion pill

purchase abortion pill online

generic lyrica side effects

buy lyrica canada

how to buy naltrexone

naltrexone buy uk

abortion pill ph

pregnancy termination in manila

naltrexone for alcoholism

naltrexone in uk

where to buy abortion pill

abortion pill patemery.azurewebsites.net abortion pill online

pills for abortion

abortion pill ph

where to buy sertraline

buy sertraline uk

کاربن لس ایران قابل رقابت با برندهای وارداتی

محصولات داخلی بازار کاغذ ایران به دلیل نداشتن هزینه حمل‌ونقل و تعرفه واردات از صرفه اقتصادی بالاتری نسبت به محصولات خارجی برخوردار است. اما از آنجایی که سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی بهای چندانی به تولید داخل نمی‌دهند کاغذ کاربن لس تولید داخل با وجود کیفیتی بالاتر نسبت به برخی نمونه‌های خارجی در حاشیه قرار گرفته است. این چکیده از سخنان علی کریمی مدیر نمایندگی کاغذ کاربن لس نگاره در ایران و مدیرعامل شرکت کاغذ گستران امین بود که سابقه ای 40 ساله در این صنف دارد. در ادامه متن کامل گفت‌وگوی او با مرکز اطلاعات کاغذ ایران را می‌خوانید..

وضعیت بازار کاغذ ایران از زمان اجرایی شدن برجام تاکنون چه تغییر کرده و آن را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

در زمان تحریم‌ها خرید کاغذ ایران محدود به چند کشور کره جنوبی، روسیه، هند و چین بود که از خریداران نفت ایران بودند و در مقابل پول نفت مبادلات تجاری انجام می‌شد، زیرا در آن زمان محدودیت مبادلات بانکی وجود داشت. از سوی دیگر هزینه واردات این کاغذ‌ها به دلیل اینکه کشتی‌های ایرانی بیمه نبودند و همچنین تبدیل واحد پول با واسطه‌های مختلف انجام می شد منجر به گرانی واردات کاغذ به ایران می‌شد. در چنین شرایطی ورود دولت و نهادهای نیمه دولتی به واردات و عرضه کاغذ به رقابت ناسالم در این بازار ختم شد که برای شرکت‌های خصوصی و کوچک امکان رقابت وجود نداشت. با این حال با اجرای برجام محدودیت‌های قبل از آن برطرف شده و بازار از ثبات بیشتری برخوردار شد.
این تغییر وضعیت بازار چه شرایط جدیدی را برای مصرف‌کنندگان ایرانی به وجود اورده است؟

درحال‌حاضر مصرف کننده‌های ایرانی چند سالی است که از کاغذ چینی، کره ای، روسی و... استفاده می‌کنند و به نوعی به این محصول عادت کرده‌اند و با وجود تفاوت در کیفیت نسبت به نمونه‌های دیگر این محصولات همچنان همان برندهای قبلی را استفاده کنند.

چه برندهای کاغذی برای مصرف کننده ایرانی صرفه اقتصادی بالاتری دارد؟

از آنجایی که کاغذهای روسی از بندر نوشهر به ایران می‌آینده و کاغذهای هندی، کره‌ای و... از بندرعباس به کشور وارد می‌شوند کاغذهای روسی با هزینه حمل کمتری روبه‌رو می‌شوند در نتیجه رقابت‌پذیری و صرفه اقتصادی بالاتری دارند. هرچند برخی کاربن لس های خارجی با تعرفه کاغذ تحریر که پایین تر از تعرفه کاربن لس است وارد بازار ایران می شود که موضوع شرایط رقابت سالم را از بین می‌برد.

وضعیت تولید و بازار دیگر محصولات کاغذی در ایران چگونه است؟

هم اکنون بازار محصولاتی مانند کاربن لس نیز تحت تاثیر محصولات وارداتی قرار گرفته است، زیرا سازمان و شرکت‌های دولتی به جای حمایت از تولید داخلی از برندهای خارجی استفاده می‌کنند. در شرایطی که کاغذ کاربن لس نگاره که از سال ۶۹ در ایران تولید می‌شود از کیفیت خوبی برخوردار است و قابلیت رقابت با کاربن لس اندونزی را نیز دارد اما به دلیل نبود شناخت کافی و از طرف دیگر سیطره فرهنگ خارجی پسند تحت تاثیر برندهای خارجی قرار گرفته است..

کاربن لس در چه سازمان‌ها و شرکت‌هایی مصرف دارد؟
این محصول در هر شرکت، سازمان و مراکز عرضه محصول که به فاکتور نیاز دارد مصرف می‌شود. درحال‌حاضر شرکت کاربن لس نگاره دارای ظرفیت تولیدی بیش از ۳ هزار تن در سال است که هم‌اکنون بین هزار تا ۳ هزار تن در سال تولید و عرضه می‌کند و با فرهنگ‌سازی مصرف تولید داخلی می‌تواند به ظرفیت بالاتری دست یاید. از طرف دیگر این شرکت با تضمین محصول این اطمینان را به مصرف‌کننده می‌دهد تا در هر شرایطی اگر ایرادی از کاغذکاربن باشد پس از تایید کارشناس شرکت آن را تعویض و کاغذ سالم جایگزین خواهد کرد. امتیازی که در این محصول خارجی عرضه شده در ایران وجود ندارد. از دیگر مزایای کاربن لس نگاره گرماژ بالاتر است به طوری که برندهای خارجی 50 گرمی هستند و کاربن لس داخلی 54 گرمی تولید می شود که کیفیت بالاتری دارد.
گفت و گو: حامدشایگان
کاغذ – مقوا- خرید کاغذ- فروش کاغذ – خرید مقوا – فروش مقوا- تحریر – گلاسه – پشت طوسی – کرافت – دستمال کاغذی – کاغذ روزنامه – سلولزی- قیمت کاغذ – قیمت مقوا – سفارش کاغذ – سفارش مقوا – مقاله کاغذ – مقاله مقوا
Copyright © 2008-2024 Toseae Tejarat Papirous Co. All rights reserved :: کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت توسعه تجارت پاپیروس می باشد