نام شركتتاريخ عضویت
چاپ و تبلیغات آراز
30 فروردين 1403
شرکت پرسال
29 فروردين 1403
مشاوره مدیریت ایلیا
21 فروردين 1403
  

وضعیت بازار کاغذ در گفتگو با تقی رضائی و محمد دلال زاده
25 فروردين 1393
با آغاز سال جدید شاهد تغییرات اندکی در بازار کاغذ ایران هستیم. کارشناسان این حوزه معتقد هستند که به دلیل افزایش تقاضا در پایان سال 92 میزان واردات و عرضه این محصول زیاد بوده است و این موضوع باعث شده است که در ابتدای سال جدید با انباشت محصولات باقی مانده از سال گذشته روبرو باشیم و در نتیجه قیمت کاغذ تحریر تقریبا ثابت بماند هرچند شاهد افزایش 8 درصدی مقوای پشت طوسی بوده ایم.
تقی رضایی وارد کننده کاغذ در مورد وضعیت قیمت کاغذ در ابتدای سال 93 اظهار کرد: قیمت کاغذ تحریر بالا نرفته است و حاشیه ای سود این محصول برای بازرگان و فروشنده 3 تا 4 درصد است در صورتی که اگر بخواهیم روند واردات همچنان ادامه داشته باشد و بازرگانان مشتاق به واردات کاغذ باشند نیاز به حاشیه ای سود 7 تا 10 درصدی هستند.
رضایی با اشاره به اینکه عرضه ای محصول تحریر بیش از تقاضا است بیان کرد: در شرایط کنونی عرضه ای کاغذ تحریر بیش از تقاضا است و این عاملی در افت قیمت و در نهایت کاهش حاشیه ای سود واردات این محصول موثر است.
محمد دلال زاده با تایید افزایش عرضه ای محصولات کاغذ گفت: در اواخر سال 92 فروشنده ها و واردکننده ها به بهانه ی اینکه در آغاز سال جدید با افزایش قیمت محصولات کاغذ روبرو خواهیم شد به واردات و انبار این محصول اقدام کردند و این موضوع باعث گردید عرضه ای محصول زیاد شود. البته در مقوای پشت طوسی 10 درصد افزایش قیمت داشته ایم اما این افزایش نیز ثابت نبوده و روبه کاهش است.
وی در ادامه افزود: در اواخر فروردین ماه شاهد تعادل بیشتری در بازار کاغذ خواهیم بود و این نوسان قیمت کاهش می یابد.
دلال زاده در مورد قیمت کاغذ تحریر اظهار کرد: این محصول با نوسان چندانی مواجه نبوده است و تنها 2 درصد افزایش قیمت داشته است اما در ادامه به تدریج قیمت این محصول رو به افزایش است.
وی علت نوسان پایین قیمت تحریر معتقد است: وقتی حاشیه ای سود محصولی بالا می رود تجار به آن محصول رو می آورند و عرضه زیاد آن محصول، کاهش قیمت را به همراه خواهد داشت و این موضوعی است که باعث ثابت ماندن قیمت تحریر شده است.
تعدادی از کارشناسان معتقد هستند با افزایش قیمت حامل های انرژی به تبع شاهد افزایش محصولات دیگر نیز خواهیم بود. از آنجایی که قیمت نهایی محصولات وارداتی همچون کاغذ متاثر از هزینه ای حمل و نقل است این شرایط وجود دارد که با اجرای فاز سوم هدفمندی یارانه ها و درنتیجه افزایش 20 درصدی حامل های انرژی تغییراتی در قیمت محصولات ایجاد شود. اما این مساله نیز وجود دارد که تعدادی از تجار برای افزایش قیمت محصولاتی خاص و بهره برداری شخصی به استقبال این موضوع می روندو با افزایش بی رویه و نادرست در بازار التهاب ایجاد می کنند.
حامدشایگان- مرکز اطلاعات کاغذ ایران


کاغذ – مقوا- خرید کاغذ- فروش کاغذ – خرید مقوا – فروش مقوا- تحریر – گلاسه – پشت طوسی – کرافت – دستمال کاغذی – کاغذ روزنامه – سلولزی- قیمت کاغذ – قیمت مقوا – سفارش کاغذ – سفارش مقوا – مقاله کاغذ – مقاله مقوا
Copyright © 2008-2024 Toseae Tejarat Papirous Co. All rights reserved :: کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت توسعه تجارت پاپیروس می باشد