نام شركتتاريخ عضویت
چاپ و تبلیغات آراز
30 فروردين 1403
شرکت پرسال
29 فروردين 1403
مشاوره مدیریت ایلیا
21 فروردين 1403
  

افت قیمت کاغذ به دلیل افزایش واردات و انباشتگی انبارها
16 آذر 1393
تجارت پرس:دبیر سندیکای کاغذ و مقوای ایران گفت: واردات غیر حرفه‌ای کاغذ و انباشتگی انبارها از این محصول باعث افت قیمت و رکود در بازار شده است و نمی‌توان آینده خوبی انتظار داشت.

به گزارش تجارت پرس؛سید طاهر شبیری ، با اشاره به مشکلات صنعت کاغذ گفت: این صنعت از وابستگی بسیاری برخوردار است و در برخی از موارد تامین‌کننده مواد اولیه صنایع بسته‌بندی و بهداشتی است.
وی ادامه داد: به دلیل سرمایه‌گذاری‌های انجام شده صنعت دستمال کاغذی در مرحله‌ خوبی به سر می‌برد و با توجه به میزان تولید در سال جاری و پیش‌بینی‌های انجام شده برای سال آینده می‌توان گفت که این صنعت وضعیت خوبی خواهد داشت.

دبیر سندیکای کاغذ و مقوای ایران با اشاره به واردات کاغذ روزنامه اظهار کرد: وضعیت واردات این نوع کاغذ، فشار زیادی را به بخش تولید آورده است.

شبیری ادامه داد: پارامتر‌هایی که باید برای واردات کاغذ در نظر گرفته شود، به دلیل این‌که این امر توسط سیستم‌های وابسته به نهادهای مالی صورت می‌گیرد، مورد توجه قرار نمی‌گیرد و این امر باعث شده که قیمت این نوع کاغذ در یک بازار رقابتی کمتر از آنچه که باید فروخته شود.

وی دلیل این امر را اشباع بازار و ورود افراد حقیقی و حقوقی غیرحرفه‌ای مانند شرکت‌های مالی وابسته به سرمایه‌گذاری عنوان و اظهار کرد: این امر باعث شده که رقابت کاهشی در صنعت کاغذ به وجود آید.

دبیر سندیکای کاغذ و مقوای ایران ادامه داد: به دلیل این‌که افراد غیرحرفه‌ای واردات کاغذ را در زمان غیر مصرف انجام داده‌اند، انبارها انباشته از کاغذ شده و وارد‌کننده برای فروش کالای خود مجبور به کاهش قیمت شده است.

شبیری با بیان این‌که این امر به وارد‌کننده آسیبی وارد نمی‌کند، گفت: وارد‌کننده در طول مسیر سود لازم را از تجارت کسب می‌کند و تنها کسی که در این میان آسیب می‌بیند عاملان بازار هستند.

دبیر سندیکای کاغذ و مقوای ایران با بیان این‌که این امر موجب ایجاد آسیب‌های فراوانی به بازار می‌شود، گفت: در حال حاضر انبارهای کاغذ بسیار انباشته است و از سوی دیگر به دلیل وضعیت نابه‌سامان نقدینگی و طولانی‌تر شدن زمان چک، نمی‌توان نسبت به آینده این صنعت امیدوار بود.

وی ادامه داد: این مسائل باعث ورود بازار به حالت رکود شده و همین امر می‌تواند موجب متوقف شدن فعالیت بسیاری از واحد‌های تولیدی در این عرصه شود.

شبیری گفت: اتفاقاتی که ظرف هشت سال در این صنعت افتاده، نمی‌تواند ظرف مدت دو سال برطرف شود.

دبیر سندیکای کاغذ و مقوای ایران ادامه داد: دولت فعلی تاکنون فعالیت‌های خوبی در راستای رفع این مساله انجام داده که جلوگیری از تورم یکی از این اقدامات بوده است.

وی اظهار کرد: برای برطرف شدن این امر باید اقداماتی در راستای جلوگیری از رکود صورت بگیرد و آرامش به بازار برگردد.

شبیری با بیان این‌که باید افراد حرفه‌ای و متخصص وارد امر تجارت شوند، گفت: افراد حقیقی و حقوقی با قدرت بالا باید در این امر کنار گذاشته شوند و از تشکل‌ها حمایت ویژه‌ای صورت بگیرد.

کاغذ – مقوا- خرید کاغذ- فروش کاغذ – خرید مقوا – فروش مقوا- تحریر – گلاسه – پشت طوسی – کرافت – دستمال کاغذی – کاغذ روزنامه – سلولزی- قیمت کاغذ – قیمت مقوا – سفارش کاغذ – سفارش مقوا – مقاله کاغذ – مقاله مقوا
Copyright © 2008-2024 Toseae Tejarat Papirous Co. All rights reserved :: کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت توسعه تجارت پاپیروس می باشد