نام شركتتاريخ عضویت
چاپ و تبلیغات آراز
30 فروردين 1403
شرکت پرسال
29 فروردين 1403
مشاوره مدیریت ایلیا
21 فروردين 1403
  

در گفت و گو با کارشناسان مطرح شد: نوسانات بازار کاغذ تحت تاثیر هیجان دلار و افزایش تقاضا
16 آذر 1393
پس از افزایش قیمت دلار در هفته های گذشته که ناشی از تمدید مزاکرات 1+5 و جو هیجانی حاکم بر فضای اقتصادی کشور بود، قیمت محصولات کاغذی نیز سیر صعودی گرفت، این مسئله گرچه خیلی پایدار نبود اما بازار کاغذ را با نوسانات شدید همراه کرد. کارشناسان در این رابطه معتقدند این نوسان بازار کمتر از 50 درصد در نتیجه افزایش قیمت ارز بود، مابقی آن به دلیل افزایش تقاضای کاغذ است که در 6 ماهه دوم سال سیر صعودی به خود می گیرد و از طرف دیگر برخی تجار کاغذ در پی افزایش قیمت کاغذ عرضه خود را متوقف کردند به امید اینکه محصولات خود را در اوج قیت بفروشند. با این حال پیش بینی می شود قیمت کاغذ در ماههای اخیر ثبات داشته باشد و در نهایت در ماههای آخر سال با افزایش خیلی کمی همراه شود.
بازار کاغذ در ماههای اخیر گرچه با ورود محصولات جدیدی همراه بوده اما از نظر عرضه و تقاضا در حد متعادل بوده و همین منجر شده بود قیمت این محصولات ثابت بماند اما در نتیجه تمدید مذاکرات ایران با کشورهای 1+5 و ادامه یافتن تحریم جو روانی به وجود آمد و قیمت محصولات کاغذی از افزایش قیمت ارز مصون نماند.
تقاضا رو به افزایش است کاغذ موجود در بازار کافی نیست
مدیرعامل شرکت پرسال در رابطه با دلایل افزایش قیمت کاغذ در هفته های اخیر اظهار کرد: بیشتر بازار کاغذ ایران از طریق ارز مبادله ای تامین می شود و تنها مقدار کمی از این محصولات از طریق ارز آزاد به کشور وارد می شود. از این رو این نوسان به دلیل قیمت ارز نبوده است بلکه به دلیل مشکلاتی که در واردات کاغذ و تاخیر در ترخیص کالا وجود دارد بازار با کمبود این محصول مواجه شده بود زیرا تقاضا در این فصل سال رو به افزایش است و میزان کاغذ انبارها رو به کاهش است.
پروا سلطانی با نگاهی به وضعیت بازار در شرایط کنونی ادامه داد: همواره در سه ماهه آخر سال شاهد افزایش تقاضا به دلیل نیاز مدارس و شرکت های تهیه کننده سالنامه هستیم به همین دلیل روند تامین بازار باید با نیاز کشور همسو باشد در غیر اینصورت تقاضا از عرضه پیشی می گرد و قیمت محصولات افزایش می یابد گرچه این نوسان ارز نیز یک هیجان روانی برای افزایش قیمت کاغذ بود.
افزایش قیمت ناشی از افزایش تقاضا
مدیر فروش یک شرکت وارد کننده در مورد افزایش قیمت کاغذ در هفته های اخیر گفت: دلیل افزایش قیمت کاغذ افزایش نرخ ارز هم زمان با افزایش تقاضای مصرف کنندگان به کاغذ در این فصل از سال بوده است.
محمود حسن کاری با اشاره به اینکه جو روانی افزایش ارز و نگرانی از افزایش قیمت کاغذ منجر به افزایش تقاضا از طرف مصزف کنندگان برای خرید کاغذ شد و همین امر موجب شد تا تقاضا نسبت به عرضه بیشتر شود و تبع آن قیمت ها سیر صعودی به خود گیرد اما پس از کم شدن هیجان بازار قیمت کاغذ رو به کاهش شد در شرایط کنونی قیمت کاغذ از ثبات برخوردار شده است و به نظر می رسد تا روزهای پایان سال همین روند باقی بماند.

کاغذ – مقوا- خرید کاغذ- فروش کاغذ – خرید مقوا – فروش مقوا- تحریر – گلاسه – پشت طوسی – کرافت – دستمال کاغذی – کاغذ روزنامه – سلولزی- قیمت کاغذ – قیمت مقوا – سفارش کاغذ – سفارش مقوا – مقاله کاغذ – مقاله مقوا
Copyright © 2008-2024 Toseae Tejarat Papirous Co. All rights reserved :: کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت توسعه تجارت پاپیروس می باشد