نام شركتتاريخ عضویت
چاپ و تبلیغات آراز
30 فروردين 1403
شرکت پرسال
29 فروردين 1403
مشاوره مدیریت ایلیا
21 فروردين 1403
  

کمبود سرمایه برای واردات دستگاه‌های مدرن چاپ
15 بهمن 1393

امروزه برنامه‌ریزان و سرمایه‌گذاران به سودآور بودن صنعت بسته‌بندی اذعان دارند و صنایع بسته‌بندی نسبت به چند سال گذشته در ابعاد مختلفی رشد و تحول داشته است اما مشکل کنونی در این صنعت حمایت‌های دولت و ساماندهی فعالیت‌هاست.
به گزارش خبرنگار ایسنا به اعتقاد کارشناسان، راه‌اندازی کارخانجات بسته‌بندی در کشور نیازمند زیرساخت‌های لازم است و در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین مشکلات صنعت بسته‌بندی، نبود ماشین‌آلات و خط تولید صنعتی استاندارد برای بسته‌بندی کالاها و محصولات در کشور است.
اما چاپ بسته بندی از جمله رشته هایی در صنف چاپ محسوب می‌شود که طی سال های اخیر توسعه کمی و کیفی خوبی داشته است. با این حال با وجود به خدمت گرفته شدن ماشین آلات پیشرفته هنوز درصد قابل توجهی از آثار چاپی بسته بندی، قابل رقابت با نمونه های غربی خود نیستند.
در این زمینه بهمن پورمند - رییس اتحادیه چاپخانه‌داران - در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا تاکید کرد: یکی از مهم ترین و بزرگترین مشکلاتی که در صنعت بسته بندی داریم سرمایه گذاری است. چون سرمایه لازم برای ورود ماشین ها و دستگاه‌های مدرن وجود ندارد.
وی اظهار کرد: حمایت لازم از فعالان این صنعت صورت نمی‌گیرد و در این زمینه دولت باید تسهیلات مناسبی درنظر گیرد، نه اینکه بانک ها تسهیلاتی با سود 26 یا 27 درصد بدهند.
به گفته پورمند در کشورهای پیشرفته با کمترین هزینه و زمان از دستگاه‌های مدرن برای بسته بندی استفاده می شود و این در حالی است که در کشور ما بسته بندی معمولا در چند مرحله و با صرف زمان و هزینه بیشتری صورت می گیرد.
وی بیان کرد: چاپخانه‌ها در حال حاضر تحت پوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستد ولی از نظر صنعتی و سخت افزاری زیر مجموعه وزارت صنعت به شمار می‌روند که این دو مجموعه باید با یکدیگر به نتیجه واحدی برسند و از این صنف حمایت شود.
کاهش ظرفیت تولید در کارخانه‌های کاغذ و مقوا در سال جاری
از سوی دیگر حسین ابراهیمی فردوئی - رییس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا - از کاهش 10 تا 20 درصدی ظرفیت تولید در کارخانه‌های این صنعت در سال جاری خبر داده و می‌گوید مواد اولیه تولید، بازیافتی بوده و مشکل خرید مواد اولیه داریم.
وی بزرگترین دلیل این موضوع را نقدینگی و سرمایه در گردش کارخانه‌ها عنوان و اظهار کرده که در چرخه تولید کاغذ، مواد اولیه به شکل نقدی خریداری می‌شود اما فروش کاغذ در ایران معمولا با یک وعده سه تا چهار ماهه همراه است.
ابراهیمی با انتقاد از نحوه دریافت مالیات بر ارزش افزوده از کارخانه‌های کاغذ و مقوا گفت:‌ وزارت اقتصاد معمولا قبل از فروش کاغذ، مالیات دریافت می کند چراکه دوره‌های آن‌ها سه ماهه است اما معمولا فروش کاغذ و دریافت هزینه آن بین چهار تا پنج ماه طول می‌کشد. در حال حاضر انرژی گران شده و کارخانه‌های بزرگ بین 400 تا 500 میلیون تومان و کارخانه‌های کوچک نیز تا 150 میلیون تومان در ماه هزینه انرژی می‌پردازند

کاغذ – مقوا- خرید کاغذ- فروش کاغذ – خرید مقوا – فروش مقوا- تحریر – گلاسه – پشت طوسی – کرافت – دستمال کاغذی – کاغذ روزنامه – سلولزی- قیمت کاغذ – قیمت مقوا – سفارش کاغذ – سفارش مقوا – مقاله کاغذ – مقاله مقوا
Copyright © 2008-2024 Toseae Tejarat Papirous Co. All rights reserved :: کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت توسعه تجارت پاپیروس می باشد