نام شركتتاريخ عضویت
خط سبز دوران
18 اسفند 1402
حیان تجارت
15 اسفند 1402
نشر کربن
9 اسفند 1402
  

هشدار روسای انجمن‌های صنعتی نسبت به کاهش اشتغال صنعت خراسان‌رضوی
5 ارديبهشت 1394

روسای انجمن‌های تخصصی خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با انتقاد نسبت به نحوه وصول مطالبات دستگاه‌های اجرایی، معتقدند هزینه‌های سربار، صنعت را در شرایط رکود دچار چالش کرده و برخی واحدها را به تعطیلی کشانده است.
به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، آروند رئیس انجمن خودرو و نیرو محرکه در این نشستی که با حضور متولیان صنعت برگزار شد، با اشاره به مشخص شدن قریب‌الوقوع هیات نمایندگان اتاق بازرگانی مشهد، گفت: با توجه به مشکلات عدیده صنعت و کارآفرینان از هیات جدید نمایندگان اتاق بازرگانی انتظار می‌رود که برای بهبود این مشکلات و رفع موانع کسب و کار تلاش کنند.
وی با گلایه نسبت نحوه اخذ وصول مطالبات دولتی، تصریح کرد: برای جان گرفتن صنعت در وصول مطالبات دولتی مانند مالیات و بیمه تامین اجتماعی مانند کشورهای توسعه یافته باید عمل کرد.
یوسفی، رئیس انجمن کانی غیر فلزی نیز با بیان اینکه وضعیت مالی برخی شرکت‌ها چندان مناسب نیست، گفت: برای افزایش سرمایه‌گذاری و توسعه تولید، نرخ سود در تسهیلات اعطایی به بخش تولید باید کاهش یابد.
وی اظهار کرد: نظام بانکی در بسیاری از کشورها یار و همراه بخش تولید است، اما در ایران نظام بانکی با دریافت سود سنگین از تولیدکنندگان امکان رقابت را گرفته‌اند، بنابراین نظام بانکی برای رونق اقتصادی نیازمند تحول است.
کافی، دبیر انجمن صنایع غذایی نیز بیان کرد: بالا بودن نرخ سود بانکی و مطالبات دستگاه‌های اجرایی باعث شده که برخی واحدهای صنعت غذایی تنها 1.5 درصد سود داشته باشد.
وی گفت: هزینه‌های دولتی بار صنعت را در شرایط رکود سنگین کرده و برخی واحدها را به تعطیلی کشانده است.
متین‌راد رئیس انجمن کارتن و کاغذ هم در این جلسه ابراز امیدواری کرد اتاق بازرگانی در دوره جدید بتواند زمینه‌ساز توسعه تولید و رفع موانع کسب و کار باشد.
وی گفت: باید سازمان‌های دولتی به ویژه وزارت صنعت برای حداکثر ‌سازی ظرفیت سازی صنایع همت داشته باشند، زیرا بخش عمده‌ای از سرمایه‌گذاری بلااستفاده مانده که باید فکری به حال آن کرد.
وی ادامه داد: در شرایط موجود اعضای مجوز در رشته‌های که به اشباع رسیده‌اند و دارای ظرفیت خالی هستند،‌ خیانت است.
در ادامه نوفرستی، نائب رئیس انجمن خدمات فنی و مهندسی نیز در سخنانی با بیان این که تحقیقات گسترده در فروشگاه‌های بزرگ در مشهد جای تامل دارد، اظهار کرد: در حال حاضر در برخی از فروشگاه‌ها تا 50 درصد تخفیف داده می‌شود، این موضوع نشان می‌دهد که یا تولیدکنندگان در زمینه محاسبه قیمت تمام شده کالاها مشکل دارند‌ یا اینکه وضعیت واحدهای تولیدی بحرانی است که به دلیل انباشت کالا و تامین نقدینگی تن به این تخفیفات می‌دهند.
محمودی، رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت نیز گفت: بخشی‌نگری برای وصول مطالبات دولتی، توقیف اموال و پلمب واحدهای از سوی بانک‌ها منجر به مرگ خاموش برخی از واحدهای تولیدی شده است.
وی ادامه داد: در شرایط موجود که بازار با رکود سنگین مواجه شده است، برخی از واحدهای صنعتی چاره‌ای جز انبار کردن محصولات خود ندارند.

کاغذ – مقوا- خرید کاغذ- فروش کاغذ – خرید مقوا – فروش مقوا- تحریر – گلاسه – پشت طوسی – کرافت – دستمال کاغذی – کاغذ روزنامه – سلولزی- قیمت کاغذ – قیمت مقوا – سفارش کاغذ – سفارش مقوا – مقاله کاغذ – مقاله مقوا
Copyright © 2008-2024 Toseae Tejarat Papirous Co. All rights reserved :: کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت توسعه تجارت پاپیروس می باشد