نام شركتتاريخ عضویت
خط سبز دوران
18 اسفند 1402
حیان تجارت
15 اسفند 1402
نشر کربن
9 اسفند 1402
  

افزایش 16.9 درصدی شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت
6 ارديبهشت 1394
بر اساس گزارش مرکز ملی آمار، شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت در تابستان سال گذشته به 193.9 رسیده‌است که نسبت به فصل مشابه در سال 1392، 16.9 درصد افزایش داشته‌است. بیشترین تاثیر در این شاخص مربوط به بخش «تولید فلزات اساسی» می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایسنا، شاخص قیمت تولیدکننده در بخش صنعت در فصل تابستان سال گذشته با در نظر گرفتن سال 1390 به عنوان سال شاخص، به عدد 193.9 رسید که نسبت به فصل قبل(بهار 1393) 0.9 درصد و نسبت به تابستان سال 1392، 16.9 درصد افزایش داشته است.
همچنین شاخص قیمت بخش «تولید فلزات اساسی» با 2.4 درصد افزایش نسبت به فصل قبل و رسیدن به عدد 204.8 بیشترین تاثیر را در افزایش شاخص کل فصل تابستان داشته‌است. رشته فعالیت «تولید محصولات اولیه آهن و فولاد» با 2.7 درصد افزایش نسبت به فصل قبل بیش‌ترین تاثیر را در شاخص این بخش داشته‌ است.
شاخص قیمت بخش «صنایع محصولات شیمیایی» با 2.7 درصد افزایش نسبت به فصل قبل به عدد 223.7 رسید. این بخش رتبه دوم تاثیرگذاری در افزایش شاخص کل را به خود اختصاص داده‌است.
رشته فعالیتهای «تولید مواد پلاستیکی به شکل اولیه و ساخت لاستیک مصنوعی» با 4.7 درصد و «تولید مواد شیمیایی اساسی به‌جز کود و ترکیبات ازت» با 2.5 درصد افزایش نسبت به فصل قبل، به ترتیب بیشترین تاثیر را در افزایش شاخص این بخش داشته‌اند.
شاخص قیمت بخش «تولید سایر محصولات کانی غیر فلزی» با 2.0 درصد افزایش نسبت به فصل قبل و رسیدن به عدد 180.1، رتبه چهارم تاثیرگذاری در افزایش شاخص کل را به خود اختصاص داده‌است.
رشته فعالیت‌های «تولید سایر محصولات کانی غیر فلزی طبقه‌بندی نشده در جای دیگر» با 9.6 درصد و «تولید سیمان و آهک و گچ» با 1.7 درصد افزایش نسبت به فصل قبل، به ترتیب بیش‌ترین تاثیر را در افزایش شاخص این بخش داشته‌اند.
بخشهای «تولید منسوجات» با 1.5 درصد، «تولید محصولات لاستیکی و پلاستیکی» با 1.6 و «تولید ماشین‌آلات و تجهیزات طبقه‌بندی نشده در جای دیگر» با 1.1 درصد افزایش نسبت به فصل قبل به ترتیب رتبه‌های بعدی را در افزایش شاخص کل داشته‌اند.
اعداد شاخص قیمت مربوط به بخشهای «تولید محصولات از توتون، تنباکو و سیگار» و «صنایع تولید زغال‌سنگ پالایشگاه‌های نفت» نسبت به فصل قبل بدون تغییر بوده اند.
تغییرات شاخص قیمت در سایر بخش‌ها، تاثیر جزئی در تغییر شاخص کل بخش صنعت داشته‌است.
در میان این بخش‌ها اعداد شاخص مربوط به بخشهای «تولید ابزار پزشکی، اپتیکی، ابزار دقیق و انواع ساعت»، «تولید کاغذ و محصولات کاغذی»،«تولید چوب و محصولات چوبی و چوب پنبه»،«تولید رادیو و تلویزیون و دستگاه‌های ارتباطی» و «تولید ماشین‌آلات اداری» نسبت به فصل قبل کاهش داشته‌اند.

کاغذ – مقوا- خرید کاغذ- فروش کاغذ – خرید مقوا – فروش مقوا- تحریر – گلاسه – پشت طوسی – کرافت – دستمال کاغذی – کاغذ روزنامه – سلولزی- قیمت کاغذ – قیمت مقوا – سفارش کاغذ – سفارش مقوا – مقاله کاغذ – مقاله مقوا
Copyright © 2008-2024 Toseae Tejarat Papirous Co. All rights reserved :: کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت توسعه تجارت پاپیروس می باشد