نام شركتتاريخ عضویت
چاپ و تبلیغات آراز
30 فروردين 1403
شرکت پرسال
29 فروردين 1403
مشاوره مدیریت ایلیا
21 فروردين 1403
  

استفاده از تجربه آفریقای جنوبی درتولید کاغذ
22 ارديبهشت 1394

گروه بازرگانی: مبادلات تجاری ایران و آفریقای جنوبی در حالی با افزایش 50درصدی در سال گذشته همراه بوده است که آفریقای جنوبی بر این نکته تاکید دارد که برای ادامه همکاری ها و سرمایه گذاری هایش در ایران منتظر رفع تحریم ها نخواهد ماند.


ایران نیز از آفریقای جنوبی خواستار استفاده از تجربه آنها در تولید کاغذ با استفاده از پسماندهای نیشکر شد.

عصر دو روز گذشته هیات 60 نفره ای از فعالان اقتصادی آفریقای جنوبی در نشستی با فعالان اقتصادی کشور، در اتاق بازرگانی ایران حضور یافتند. در این نشست که با حضور غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی ایران، پدرام سلطانی، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران، علی اکبر فرازی، معاون امور بین الملل اتاق بازرگانی ایران و همچنین مایت انکوانا ماشابانه، وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی و ماسینا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت آفریقای جنوبی برگزار شد، توسعه همکاری های تجاری بین دو کشور مورد تاکید قرار گرفت.

در این نشست شافعی به امضای 90 سند همکاری و برگزاری 12 کمیسیون مشترک بین ایران و آفریقا اشاره کرد و افزود: به رغم روابط خوب دیپلماتیک، روابط اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی در سطح پایینی قرار دارد و مجریان اصلی اجرایی کردن این تفاهم ها، فعالان اقتصادی دو کشور هستند که باید برای توسعه همکاری تجاری بکوشند.

رئیس پارلمان بخش خصوصی ایران، سفر وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی به همراه هیات بازرگانان و نمایندگان مجلس این کشور را به ایران نقطه عطفی برای آینده روابط اقتصادی دو کشور برشمرد و گفت: فعالان اقتصادی و تجار باید در زمینه های متنوع کاری مانند معدن و صنایع معدنی، عمران و ساختمانی، پتروشیمی، دارو، فولاد، کشتیرانی، حمل نقل و سرمایه گذاری در جهت رشد مناسبات قدم بردارند. شافعی به تجربیات آفریقای جنوبی در بخش های مختلف اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: شرکت های مختلف در زمینه تولید کاغذ با استفاده از پسماند های نیشکر می توانند در خوزستان همکاری های مشترکی را آغاز کنند.

وی به برنامه دولت برای توسعه حمل نقل ریلی، خدمات مهندسی در حوزه نفت و انرژی اشاره کرد و گفت: بندرعباس و بندرژوهانسبورگ می توانند دو نقطه مهم برای شروع همکاری های مشترک اقتصادی شرکت های ایرانی و آفریقایی در نظر گرفته شوند و زمینه هایی مانند کشتیرانی و تامین محصولات کشاورزی با توجه به تفاوت فصول برداشت در دو کشور می تواند راهکاری برای افزایش حجم مبادلات تجاری باشد.

شافعی به کارنامه موفق دو شرکت آفریقایی ایرانسل و آریاساسول در همکاری های مشترک با ایران اشاره کرد و درخصوص موقعیت جغرافیای دو کشور در خاورمیانه و آفریقا گفت: با همکاری های چندجانبه برای دسترسی به بازار منطقه خاورمیانه، کشور های آسیای مرکزی و حوزه قفقاز از طریق ایران و در نظر گرفتن آفریقا به عنوان دروازه ورود به آفریقای جنوبی و مرکزی می توان سطح مبادلات تجاری بین دو کشور را افزایش داد.

وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی که به همراه هیات عالی رتبه تجاری به اتاق بازرگانی ایران آمده بود، افزود: تحریم ها تاثیر منفی بر همه ما به عنوان شرکای تجاری ایران می گذارد و منتظر نمی مانیم تا تحریم ها رفع شود بعد با ایران تجارت کنیم، بلکه همواره تلاش کرده ایم روابط خود را با ایران در همه زمینه ها گسترش دهیم.


کاغذ – مقوا- خرید کاغذ- فروش کاغذ – خرید مقوا – فروش مقوا- تحریر – گلاسه – پشت طوسی – کرافت – دستمال کاغذی – کاغذ روزنامه – سلولزی- قیمت کاغذ – قیمت مقوا – سفارش کاغذ – سفارش مقوا – مقاله کاغذ – مقاله مقوا
Copyright © 2008-2024 Toseae Tejarat Papirous Co. All rights reserved :: کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت توسعه تجارت پاپیروس می باشد