نام شركتتاريخ عضویت
چاپ و تبلیغات آراز
30 فروردين 1403
شرکت پرسال
29 فروردين 1403
مشاوره مدیریت ایلیا
21 فروردين 1403
  

آیا استفاده ۱۰۰ درصدی از کاغذ داخلی وارد برنامه آموزش و پرورش می‌شود؟
4 مرداد 1394

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع کتاب‌های درسی وزارت آموزش و پرورش با بیان این مطلب که سیاست آموزش و پرورش استفاده ۱۰۰ درصدی ار کاغذ داخلی است گفت:‌ به شرط اینکه تولیدات داخلی ۷۰ درصد کیفیت لازمه را دارا باشند.

لیدا نیک‌روش، مدیر کل نظارت بر نشر و توزیع کتاب‌های درسی وزارت آموزش و پرورش، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ از تصمیم این دفتر برای مذاکره با کارخانه چوب و کاغذ مازندران به منظور تهیه کاغذ مورد نیاز برای چاپ کتب درسی سال 95 ـ 96 تحصیلی خبر داد.

وی گفت‌: در اولین فرصت جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد تا مذاکرات مقدماتی را ایجاد کرده و شرایط مورد نیاز را مطرح کنیم،‌ سال گذشته در راستای مذاکراتی که انجام شد،‌ کیفیت کاغذ تولیدی تا اندزه زیادی بهتر از سال گذشته بود،‌ امسال نیز ما کاغذهایی با کیفیت می‌خواهیم. حتی در نظر داریم تا درصدی نسبت به اسل گذشته کیفیت افزایش یابد.

وی با بیان این مطلب که کاغذ مورد نیاز باید 70 درصد کیفیت لازم را داشته باشد،‌ گفت: تلاش ما این است که 100 درصد نیاز آموزش و پرورش را از کاغذ داخلی تولید کنیم،‌ به شرط اینکه کاغذ تولید شده از کیفیت لازم برخوردار باشد. سال گذشته 40 درصد مصرف ما از کاغذ ایرانی بود و 60 درصد آن از کاغذ خارج،‌ در صورتیکه کیفیت افزایش یابد،‌ این درصد افزایش خواهد یافت.

نیک‌روش در پاسخ به این پرسش که طبق گفته برخی کارشناسان کاغذ،‌ استفاده از کاغذ خارجی و تماماً سفید به لحاظ فنی برای کتاب‌های درسی که عمر کوتاه یک ساله دارند‌، مناسب نیست و بهتر است از همین کاغذهای داخلی که بعضا‌ً رنگشان نیز تماماً‌ سفید نیتس،‌ استفاده شود،‌ آیا شما این را می‌پذیرید؟،‌ گفت:‌ من برای استفاده از این نوع کاغذ در دوران ابتدایی موافق نیستم،‌ دانش‌آموز دوره ابتدایی حساسیت‌های خاص خود را دارد،‌ اما برای دانش‌آموزان سال‌های بالاتر می‌توان از منابع کم‌کیفیت‌تر نیز استفاده کرد.

وی همچنین با اشاره به گلایه مدیرعامل کارخانه مازندران مبنی بر بدحساب بودن چاپخانه‌های وابسته به آموزش و پروش گفت:‌ با پیگیری موضوع از چاپخانه‌ها متوجه شدیم که خوشخبتانه چاپخانه افست مشکلی نداشته است،‌ تنها یک مشکل جزئی با شرکت چاپ و نشر وجود داشته که قرار بود تا پایان خرداد ماه برطرف شده و بدهی پرداخت شود.

کاغذ – مقوا- خرید کاغذ- فروش کاغذ – خرید مقوا – فروش مقوا- تحریر – گلاسه – پشت طوسی – کرافت – دستمال کاغذی – کاغذ روزنامه – سلولزی- قیمت کاغذ – قیمت مقوا – سفارش کاغذ – سفارش مقوا – مقاله کاغذ – مقاله مقوا
Copyright © 2008-2024 Toseae Tejarat Papirous Co. All rights reserved :: کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت توسعه تجارت پاپیروس می باشد