نام شركتتاريخ عضویت
چاپ و تبلیغات آراز
30 فروردين 1403
شرکت پرسال
29 فروردين 1403
مشاوره مدیریت ایلیا
21 فروردين 1403
  

شوک در بازار کاغذ فروکش کرد
4 آذر 1394
به گفته‌ی رئیس اتحادیه کاغذ و مقوا با منتفی شدن احتمال افزایش تعرفه‌ی کاغذ وارداتی شاهد ثبات قیمت در بازار کاغذ هستیم و اینک کاغذ و مقوا به مقدار کافی در بازار وجود دارد.

حسین میرباقری (رئیس اتحادیه کاغذ و مقوا) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره‌ی وضعیت امروز بازار کاغد گفت: در این چند وقت شاهد تغییرات قابل توجهی در قیمت کاعذ نیستیم. البته کاغذ تحریر با تلورانس 500 تا 1000تومانی بالا-پایین شده است. خوشبختانه مسئله‌ی افزایش تعرفه‌ی کاغذهای وارداتی با نامه‌نگاری‌های ما و دیگر صنایع درگیر کاغذ منتفی شده و همین مسئله می‌تواند به حفظ و ثبات قیمت‌ها در بازار کاغذ کمک کند.

رئیس اتحادیه کاغذ و مقوا اضافه کرد: بازار کاغذ که بخشی از بدنه‌ی اقتصاد کشور محسوب می‌شود؛ در حال حاضر همچون دیگر حوزه‌های اقتصاد و صنعت حال و روز اصلا خوشی ندارد و در رکود به سر می‌برد. هیچ جنب‌وجوش و تقاضای قاقل اعتنایی در مورد کاغذ شاهد نیستیم. اگر کاغذ مصرف شود و تولیدکننده‌ها تولید داشته باشند مطمئنا گردش مالی با چیزی که امروز شاهدش هستیم؛ متفاوت خواهد بود. بازار کاغذ در خواب عجیبی فرورفته است و بخشی از سیر نزولی قیمت‌ها در برخی روزها به همین راکد و ساکن بودن بازار برمی‌گردد.

این فروشنده‌ی کاغذ در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان انتظار حفظ این ثبات را تا پایان سال داشت، گفت: اگر روال بر همین منوال باشد و دست‌کم کار واردات کاغذ دست کسانی باشد که این موضوع حرفه و شغل اصلی آن‌هاست، مشکل و مسئله‌ی حادی در بازار رخ نمی‌دهد و کمی پایین‌تر یا بالاتر همه همکاران می‌توانند به کار خود ادامه بدهند. با رعایت چنین نکاتی، بازار هم دچار تب یا نوسانات قیمت نخواهد شد. اما اگر از خارج صنف؛ دخالتی در وضعیت واردات و فروش فعلی صورت بگیرد؛ ممکن است شرایطی به وجود ‌آید که نه به نفع ماست و نه برای مصرف‌کننده مثبت ارزیابی می‌شود.

او در پایان با رد اظهارات برخی تولیدکنندگان کاغذ درباره‌ی ورود برخی ارگان‌ها و سازمان‌ها در حوزه‌ی واردات کاغذ نیز، تاکید کرد: در حال حاضر چنین اتفاقی در بازار کاغذ رخ نداده و ما ارگان یا نهادی نداشته و نداریم که به موازات فعالیت‌های خود دستی هم در واردات کاغذ داشته باشد، اگر مسئله‌ای باشد حتما مطرح می‌کنیم.

بازار کاغذ در چند ماه گذشته با قوت گرفتن احتمالِ افزایش تعرفه‌ی کاغذ‌های وارداتی از 4 به 15 درصد محل بحث و مخالفت کلیه‌ی صنوف درگیر کاغذ (ناشران، چاپخانه‌داران، واردکنندگان کاغذ و ...) شده بود که نهایتا با نامه‌ی وزارت ارشاد این افزایش تعرفه منتفی شد

کاغذ – مقوا- خرید کاغذ- فروش کاغذ – خرید مقوا – فروش مقوا- تحریر – گلاسه – پشت طوسی – کرافت – دستمال کاغذی – کاغذ روزنامه – سلولزی- قیمت کاغذ – قیمت مقوا – سفارش کاغذ – سفارش مقوا – مقاله کاغذ – مقاله مقوا
Copyright © 2008-2024 Toseae Tejarat Papirous Co. All rights reserved :: کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت توسعه تجارت پاپیروس می باشد