حذف کاغذ از ابلاغ‌ قضایی در آینده‌ای نزدیک
13 بهمن 1394

تا دو ماه دیگر سیستم ابلاغ قضایی از حالت فعلی تغییر یافته و به جای کاغذ از روش های دیگر همچون پیامک و نشانی میل برای ابلاغ قضایی استفاده می شود.


به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: تا دو ماه دیگر سیستم ابلاغ قضایی از حالت فعلی تغییر یافته و به جای کاغذ از روش های دیگر همچون پیامک و نشانی میل برای ابلاغ قضایی استفاده می شود.



وی در سفر یک روزه به قزوین از دفتر خدمات الکترونیک قضایی قزوین و مرکز ابلاغ قضایی دادگستری قزوین بازدید کرد و از نزدیک در جریان کار و میزان پیشرفت دادگستری استان قزوین در حوزه آمار و فناوری اطلاعات قرار گرفت.



حجت ااسلام شهریاری اظهارداشت: در حال حاضر هزینه سالانه ابلاغ اوراق قضایی تنها در بخش پُست حدود 100 میلیارد تومان است که علاوه بر این هزینه هایی همچون نقلیه، هزینه پرسنلی و سایر هزینه های جاری نیز بر آن مترتب است.



معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه اضافه کرد: در این راستا برای کاهش هزینه و تسهیل در ارائه خدمات به مردم هنگام ثبت دادخواست از افراد مشخصاتی همچون ایمیل و شماره همراه نیز اخذ می شود تا از طریق پیامک و ایمیل اقدام به ارسال اوراق قضایی کنیم.



وی تصریح کرد: امروز نگاه به فن آوری باید نگاه عمیق و متناسب با نیازهای روز باشد تا بتوانیم از این بستر به خوبی استفاده کنیم.



حجت الاسلام شهریاری خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند در کنار این دفترخانه ها، این خدمات را از داخل منزل با مراجعه به سایت www.adliran.ir که با طراحی جدید در حال پیاده سازی است دریافت کنند.



وی اعلام کرد: با استفاده از سامانه سخا (سامانه خدمات الکترونیک قضایی) خدمات کیفری و حقوقی به شهروندان ارائه می شود، که بنا داریم هر دو هفته یک بار 5 خواسته جدید به 4 خواسته ابتدایی اضافه شود.



معاون رییس قوه قضاییه یادآورشد: سعی ما بر این است تا مردم یک بار برای همیشه به دفاتر خدمات قضایی برای احراز هویت مراجعه کنند که در این خصوص پروژه طراحی امضای دیجیتال صورت گرفته و اجرایی خواهد شد.



در این بازدید رئیس کل دادگستری استان قزوین در خصوص آخرین اقدامات انجام شده توضیحات مبسوطی را ارائه کرد.

کاغذ – مقوا- خرید کاغذ- فروش کاغذ – خرید مقوا – فروش مقوا- تحریر – گلاسه – پشت طوسی – کرافت – دستمال کاغذی – کاغذ روزنامه – سلولزی- قیمت کاغذ – قیمت مقوا – سفارش کاغذ – سفارش مقوا – مقاله کاغذ – مقاله مقوا
Copyright © 2008-2024 Toseae Tejarat Papirous Co. All rights reserved :: کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت توسعه تجارت پاپیروس می باشد