نام شركتتاريخ عضویت
خط سبز دوران
18 اسفند 1402
حیان تجارت
15 اسفند 1402
نشر کربن
9 اسفند 1402
  

ایران جزء کشورهای وارد کننده بزرگ کاغذ است
9 خرداد 1395
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما " محمد تقی حق بین " بر لزوم تعیین راهکارهای استفاده بهینه از امکانات موجود ، منابع مالی و سرمایه های انسانی و علمی برای توسعه صنعت نشر کشور تاکید کرد و افزود : یکی از راهکارهای استفاده بهینه از ظرفیت ها و امکانات موجود برای توسعه صنعت نشر ، توجه به اقتصاد مقاومتی در این صنعت است.

وی همچنین به صنعت چاپ کتاب و اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و اظهار داشت : ایران جزء کشورهای وارد کننده بزرگ کاغذ در دنیا است به نظر می رسد در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام " اقتصاد مقاومتی ؛ اقدام و عمل " نامگذاری شده است باید گام های موثری در خصوص کاهش واردات کاغذ به کشور برداشته شود.

حق بین تاکید کرد: برای مثال هم اکنون در کشور کارخانه های زیادی وجود که ظرفیت های خالی دارد بنابراین با واردات مواد اولیه کاغذ می توان چرخ تولید این گونه صنایع را به حرکت در آورد و موجب رونق تولید، رشد اقتصادی، اشتغال، ارزش افزوده و ... در جامعه شد.

وی ادامه داد: با این رویکرد بخشی از دغدغه فعالان صنعت نشر در خصوص تامین کاغذ برای نشر کتاب رفع می شود و در عین حال کاغذ با قیمت و کیفیت مناسب تری در اختیار ناشران داخلی قرار خواهد گرفت از اینرو می طلبد مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام " اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل " نامگذاری شده است در این حوزه گام های اساسی بردارند.

حق بین با اشاره به این جمله که " در دسترس بودن و ثبات قیمتی مواد اولیه دو اصل مهم رونق هر نوع کسب و کار به ویژه تولید کتاب است"، گفت: امکانات زیادی در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه های علمیه، آموزش و پرورش و غیره وجود دارد که با بهره برداری صحیح از این امکانات و هم افزایی بیشتر می توان معضل ویترین کتاب را در سال "اقتصاد مقاومتی ؛ اقدام و عمل " برطرف کرد.

وی تصریح کرد: مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از امکانات و منابع (ساختمان و موسسات ) متعدد و شایان توجهی برخوردار است که اگر نگاه جدیدی به نوع فعالیت این موسسات شود در یک پروسه سه سال می توان معضل ویترین کتاب در جامعه را رفع کرد.

این ناشر پیشکسوت کشور اذعان داشت: این نهاد ها و سازمانها باید از ظرفیت های راکد در اختیار به نحوه مطلوب بهره گیری کنند تا معضل اصلی حوزه فرهنگ که همانا ویترین کتاب است، برطرف شود.

وی با بیان اینکه ایران جزء معدود کشورهای دنیاست که از حیث تولید علم و محتوا حرفی برای گفتن دارد بر لزوم بازارسازی و نگاه تجاری در حوزه کتاب تاکید کرد و افزود: در ترکیه 14 هزار عنوان کتاب در سال تولید می شود در حالیکه این میزان در ایران 67 هزار عنوان در سال است.
نایب رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران نیز در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار داشت: یکی از عواملی که می تواند ظرفیت ها را در هرجامعه ای افزایش دهد ایجاد فضای کارگروهی و تعاملی بین اعضای یک صنف است و عبارت دیگر استفاده بیشتر از ظرفیت های جمعی از راهکارهای مهم افزایش توانایی ها در هر جامعه ای قلمداد می شود.

محمدرضا توکل صدیقی خاطرنشان کرد: متاسفانه در کشور ظرفیت های زیادی وجود دارد که به نحو بهتر از این ظرفیت ها استفاده نمی شود.
وی در ادامه بر لزوم توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و اذعان داشت: کتاب و کتابخوانی نقش بارز و برجسته ای در تعالی و رشد جامعه دارند.

علی سراجی پور از دیگر ناشران کشور در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود : رقابت پذیری و افزایش رقابت بین ناشران موجب افزایش بهره وری، کیفیت تولید، جلوگیری از دوباره کاری و ... در صنعت نشر کشور خواهد شد.

توکل صدیقی در ادامه استفاده بهینه از منابع مالی و سرمایه انسانی ، توجه به رشد بهره وری و رقابت پذیری، عنایت به تشکل ها و اهمیت قائل شدن به فعالیت های جمعی، ایجاد بانک کتابهای در نوبت انتشار، توجه به خودکفایی در زمینه تولید کاغذ، پرهیز از موازی کاری، توجه به امر رقابت مثبت بین ناشران را از گام های مهم برای تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه صنعت نشر قلمداد کرد.

برزو سریزدی کارشناس صنعت نشر در مصاحبه با رادیو اقتصاد خاطرنشان کرد: برای توسعه مطالعه و بهبود وضعیت صنعت نشر کشور باید به حوزه نشر کودک و نوجوان توجهی ویژه شود.

وی تاکید کرد: ناشران از موازی کاری دست بردارند چون موازی کاری ضمن اتلاف امکانات، منابع و اضافه کاری مانع جدی رشد و توسعه در هر فعالیتی به شمار می رود.

این کارشناس صنعت نشر تاکید کرد : با پرهیز از مواز کاری ضمن کاهش هزینه ها می توان با تولید کتاب های جدیدتر و بهتر به بهبود اقتصادی این صنعت کمک شایان توجه کرد.

وی با اشاره به این جمله که "تقویت بخش خصوصی شرط تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه است"، گفت: ارتقای بهره وری در صنعت نشر امری ضروری است.

سریزدی با اعلام اینکه رقابت پذیری یکی از شاخص ها و الگوهای اقتصاد مقاومتی است، افزود: توجه به منابع مالی و سرمایه های انسانی بومی یکی از فرصت های اقتصاد مقاومتی برای صنعت نشر است.

وی در ادامه پیش تولید و پیش فروش محصولات، استفاده از منابع مالی بانک ها ، جذب حامیان مالی برای سرمایه گذاری روی برخی پروژه ها ، شناسایی بازارهای هدف ، چاپ کتاب مورد نیاز سازمانها ، موسسات و شرکت های مشخص از راهکارهای مهم تامین منابع مالی در حوزه صنعت نشر دانست.

سریزدی با اعلام اینکه مدیریت منابع انسانی از دیگر راهکارهای پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در هر صنعتی است به چگونگی بکارگیری سرمایه های انسانی برای رونق کسب و کار اشاره کرد و یادآورشد: برون سپاری، حمایت و قدرشناسی از نیروهای انسانی ، برقراری دوره های آموزشی درون سازمانی برای رشد نیروی انسانی به منظور برقراری موثر با مخاطب و جذب مشتری را می توان به عنوان راهکارهای مدیریت منابع انسانی نام برد.

کاغذ – مقوا- خرید کاغذ- فروش کاغذ – خرید مقوا – فروش مقوا- تحریر – گلاسه – پشت طوسی – کرافت – دستمال کاغذی – کاغذ روزنامه – سلولزی- قیمت کاغذ – قیمت مقوا – سفارش کاغذ – سفارش مقوا – مقاله کاغذ – مقاله مقوا
Copyright © 2008-2024 Toseae Tejarat Papirous Co. All rights reserved :: کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت توسعه تجارت پاپیروس می باشد