نام شركتتاريخ عضویت
چاپ و تبلیغات آراز
30 فروردين 1403
شرکت پرسال
29 فروردين 1403
مشاوره مدیریت ایلیا
21 فروردين 1403
  

تولید دفتر مشق در کارخانه کاغذ مازندران/ صادرات کاغذ فلوتینگ به مکزیک و اروپا/ وضعیت کاغذ خوب نیست
8 شهريور 1395


مدیرعامل کارخانه چوب و کاغذ مازندران از تولید دفتر مشق‌هایی در راستای حمایت از تولید داخلی خبرداد و گفت: بزودی توزیع این دفتر مشق‌ها در کشور از سوی فروشگاه‌ها صورت می‌گیرد.



ابوالفضل روغنی گلپایگانی مدیر عامل کارخانه چوب و کاغذ مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس پیرامون وضعیت کاغذ در کشور اظهار داشت: وضعیت بازار کاغذ کماکان خوب نیست و متاسفانه واردات به کشور در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در برخی موارد هم شرایط و فرصت به خارجی‌ها بیستر و بهتر داده می‌شود ابراز داشت: در حال حاضر شاهدیم که در کشور مجوزهای بی قاعده برای واحدهای تازه تاسیس در کشور داده می‌شود که موجب کلی مشکل شده است. در این راستا به سمت کاغذ بسته‌بندی که تنها نیاز کشور در این بخش 700 هزار تن است باید برویم اما در حال حاضر 2 و نیم میلیون تن فرصت و ظرفیت ایجاد شده است یعنی سه برابر ناز کشور مجوز برای تولید کاغذ ایجاد شده است.

روغنی گلپایگانی به منویات رهبر انقلاب اشاره و با بیان اینکه بندهای ابلاغیه ایشان در راستای اقتصاد مقاومتی را باید سرلوحه کارهایمان کنیم گفت: یکی از راه‌های مقابله با این موارد بی رویه، عمل به اقتصاد مقاومتی است و باید به مضوع صادرات توجه ویژه صورت گیرد.

مدیر عامل کارخانه چوب و کاغذ مازندران همچنین با بیان اینکه از سال گذشته هدفگیری کارخانه چوب و کاغذ مازندارن در این راستا بوده اضافه کرد: مکزیک، آفریقای جنوبی، کشورهای آسیایی و اروپایی مهمترین مقاصد ما هستند. اما مهمترین چالش و مسئله در صادرات حمل و نقل و کشتیرانی است، را که قیمت تمام شده صادرات برای صادرکننده بسیار زیاد است از این رو خطوط کشتیرانی باید همکاری لازم را داشته باشند. حمل کالا، با چندین بارتخلیه و بارگیری همراه ست که این مسئله قیمت تمام شده را افزایش می دهد.

روغنی واردات را کماکان بدون برنامه ریزی دانست و تصریح کرد: شاهدیم که کارخانه‌های جدید در حال ورود به مدار تولید هستند. اما دولت بدون برنامه اقدام می‌کند هرچند در قانون اساسی و قانون حمایت از تولید و اصل 44 قانون اساسی صراحتا آمده که دولت نمی تواند از سرمایه گذاری و ایجاد فرصت جلوگیری کند اما وظیفه دولت اطلاع رسانی است.البته تمام موارد باید با توجه به ظرفیت‌های صورت گیرد نه اینکه تمام تسهیلات اعم از وام و زمین و سایر حمایت‌ها انجام شود و تنها در اختیار برخی باشد، دولت می‌تواند در این راستا برنامه ریزی کندو به واحدهایی وام داده شود که مشابه آن در کشور نباشد.

مدیر عامل کارخانه چوب و کاغذ مازندران گفت: در کارخانه چوب و کاغذ مازندران امسال تعداد زیادی دفترچه مشق تولید کرده‌ایم که با همکاری فروشگاه‌ها در کشور توزیع خواهد شد.

وی در پایان از مذاکره با اموزش و پرورش خبرداد و گفت: هنوز به قرارداد نرسیده‌ایم اما امیدواریم این اتفاق رخ دهد.

کاغذ – مقوا- خرید کاغذ- فروش کاغذ – خرید مقوا – فروش مقوا- تحریر – گلاسه – پشت طوسی – کرافت – دستمال کاغذی – کاغذ روزنامه – سلولزی- قیمت کاغذ – قیمت مقوا – سفارش کاغذ – سفارش مقوا – مقاله کاغذ – مقاله مقوا
Copyright © 2008-2024 Toseae Tejarat Papirous Co. All rights reserved :: کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت توسعه تجارت پاپیروس می باشد