نام شركتتاريخ عضویت
چاپ و تبلیغات آراز
30 فروردين 1403
شرکت پرسال
29 فروردين 1403
مشاوره مدیریت ایلیا
21 فروردين 1403
  

آمارهایی از دنیای چاپ که باید بدانید
3 مهر 1395
چه در حوزه مدیریتی و چه در حوزه اجرایی صنعت چاپ فعالیت کنید، برای تصمیم‌گیری صحیح و تحلیل روندها نیازمند آمار و ارقام هستید.




به گزارش «چاپ و نشر»، فعالیت در این حوزه ، چه در سطح مدیریتی و چه در سطح اجرایی ، نیازمند آگاهی از تحلیل‌های آماری است. شما حتی اگر از جمله مشتریان محصولات و تجهیزات چاپی هستید نیز برای تحلیل روندها و تصمیم‌گیری صحیح نیازمند آمارو اطلاعات آماری هستید. ضمن آنکه حتی اگر از جمله محققان صنعت چاپ نیزمحسوب می شوید بازهم قطعا برای ارائه‌های علمی و یا ارائه مشاوره به مشتریان خود ، نیازمند داده‌های آماری هستید.

با همین رویکرد «چاپ ونشر» سعی دارد آمار و اطلاعات آماری موثق و قابل اعتماد را از منابع گوناگون گردآوری کرده و در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. انچه که در زیرمی خوانید ، خلاصه‌ای است از این آمارها منتشر ‌شده .

- بر اساس مطالعه انجام شده از سوی موسسه «توسایدز»، 79 درصد مصرف‌کنندگان محصولات صنعت چاپ گفته‌اند که خواندن محتوای مکتوب روی کاغذ را به خواندن آن روی صفحات نمایش ترجیح می‌دهند.

- مطالعات موسسه «ادوکاز» نشان می‌دهد که 90 درصد دانشجویان ترجیح می‌دهند تا تکالیف و منابع مطالعاتی دانشگاهی خود را بصورت فیزیکی و کاغذی در اختیار داشته باشند. این آمار برای متون طولانی به 92 درصد می‌رسد.

- پروژه مطالعاتی مشترک اداره پست کانادا و موسسه «ترو ایمپکت» نشان داد که استفاده از پست مستقیم نسبت به اطلاعات دیجیتالی نیازمند 21 درصد تلاش شناختی کمتری برای فرآوری است و در نتیجه تولید و فهم آن ساده‌تر است.

- مطالعه مشترک اداره پست کانادا و موسسه «ترو ایمپکت» همچنین نشان داده که اگر شرکت‌ها از محصولات چاپی برای تبلیغ و اطلاع‌رسانی در خصوص محصولات خود بهره ببرند، به شناخت برند خود کمک می‌کنند و تبلیغات چاپی، یادآوری برند توسط مشتری را افزایش می‌دهند. در این مطالعه از پاسخ‌دهندگان خواسته شد تا نام برندی که به تازگی آگهی آن را دیده‌اند بیان کنند، در نتیجه این سوال، شرکت‌کنندگانی که آگهی چاپی را مشاهده کرده بودند، تا 70 درصد بیشتر نسبت به کسانی که آگهی دیجیتالی را دیدند، قادر به یادآوری نام برند بودند.

- نتایج یک مطالعه علمی در خصوص آینده خواندن در دنیای دیجتال نشان داده است که خوانندگان محصولات چاپی کمتر از خوانندگان محتوای دیجیتالی، تمرکز خود نسبت به محتوا را حین خواندن از دست می‌دهند. به این ترتیب، تنها 1 درصد افراد حین خواندن یک محتوای چاپی ممکن است کار دیگری نیز انجام دهند، این در حالی است که 90 درصد افرادی که محتوای دیجیتالی را می‌خوانند احتمالا کار دیگری را نیز همزمان با آن انجام می‌دهند.

شایان ذکر است که در ادامه این مسیر ،«چاپ و نشر» در نظر دارد تا به تدریج سایر آمار و ارقام جالب توجه حوزه چاپ را نیز منتشر کند.


کاغذ – مقوا- خرید کاغذ- فروش کاغذ – خرید مقوا – فروش مقوا- تحریر – گلاسه – پشت طوسی – کرافت – دستمال کاغذی – کاغذ روزنامه – سلولزی- قیمت کاغذ – قیمت مقوا – سفارش کاغذ – سفارش مقوا – مقاله کاغذ – مقاله مقوا
Copyright © 2008-2024 Toseae Tejarat Papirous Co. All rights reserved :: کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت توسعه تجارت پاپیروس می باشد