نام شركتتاريخ عضویت
خط سبز دوران
18 اسفند 1402
حیان تجارت
15 اسفند 1402
نشر کربن
9 اسفند 1402
  

ایران، رتبه پنجم صنعت چاپ در خاورمیانه را دارد
3 مهر 1395

خبرگزاری شبستان: مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جایگاه کنونی ایران در حوزه چاپ و نشر در خاورمیانه را رتبه پنجم اعلام کرد و گفت: این در حالی است که پیش بینی ما در سند چشم انداز تاکید بر کسب رتبه اول منطقه است.






به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی؛ محمود رضا برازش در همایش تجلیل از فعالان صنعت چاپ و نشر در بجنورد اظهارداشت: مسئولان باید از سرمایه گذاران در راستای اشتغالزایی در حوزه چاپ و نشر حمایت کنند.



مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که هیچ کاغذی بدون چاپ معنی ندارد، تصریح کرد: تابلوهای تبلیغاتی بسیار زیادی که در همه شهرها برای مناسبت های مختلف به کار برده می شود؛ انواع و اقسام کارت های اعتباری، قوطی دستمال کاغذی و... همه نیازمند صنعت چاپ است.



برازش افزود: خام فروشی میزان سود را پایین می آورد لذا باید سعی کنیم با ارائه خلاقیت در نوع بسته بندی، جذابیت فروش محصولات را بالا ببریم و لازمه این کار هم سرمایه گذاری در این صنعت است.



مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از آنجایی که دستگاه های چاپ و نشر هزینه بسیار بالایی را می طلبد باید سعی شود در مرحله اول از تولید کننده داخلی و اگر هم نشد از سرمایه گذار خارجی دعوت به سرمایه گذاری در این صنعت کنیم.



برازش با اشاره به این که در حوزه صادرات کمتر از ١٠ درصد مبادلات صورت گرفته است، گفت: در سال گذشته ١٥٠ میلیون جلد کتاب غیردرسی آماده شده که میزان کاغذ مصرفی برای کتاب های درسی ١١٠ هزار تن بوده و برای روزنامه و نشریات کمتر از ١٠٠ هزار تن بوده است.



برازش تصریح کرد: جایگاه کنونی ایران در حوزه چاپ و نشر در خاورمیانه پنجم است و این در حالی است که پیش بینی ما در سند چشم انداز تاکید بر رتبه اول منطقه را دارد.



برازش در ادامه برای برگزاری دوره های تخصصی آموزش صنعت چاپ برای فعالان این حوزه در استان اعلام آمادگی کرد.



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی هم در این همایش گفت: حوزه صنعت چاپ یک مقوله بسیار اساسی است و در دنیا از آن به عنوان یک صنعت پرسود یاد می شود.



حسین ثابت قدم وحید اظهارداشت: صنعت چاپ جزو پنج صنعت مهم جهان است و از طرفی زیر بنای فرهنگ را هم تشکیل می دهد و این صنعت یک مقوله منحصر به فرد است و با اندیشه و فرهنگ جامعه رابطه مستقیم دارد.



وی با بیان اینکه باید زیرساخت های اقتصادی فراهم شود تا شاهد ارتقاء حوزه صنعت چاپ باشیم، افزود: این صنعت در استان ما با مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری زیادی مواجه است که برای حل این مشکلات نیازمند عزم ملی هستیم.



در ادامه این مراسم، از ۲۵ فعال و پیشکسوت حوزه چاپ و نشر استان با اهداء لوح تقدیر و هدایایی به رسم یادبود قدردانی شد.

کاغذ – مقوا- خرید کاغذ- فروش کاغذ – خرید مقوا – فروش مقوا- تحریر – گلاسه – پشت طوسی – کرافت – دستمال کاغذی – کاغذ روزنامه – سلولزی- قیمت کاغذ – قیمت مقوا – سفارش کاغذ – سفارش مقوا – مقاله کاغذ – مقاله مقوا
Copyright © 2008-2024 Toseae Tejarat Papirous Co. All rights reserved :: کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت توسعه تجارت پاپیروس می باشد