نام شركتتاريخ عضویت
چاپ و تبلیغات آراز
30 فروردين 1403
شرکت پرسال
29 فروردين 1403
مشاوره مدیریت ایلیا
21 فروردين 1403
  

تولید کاغذی از جنس سنگ در ایران
29 مهر 1395

وکیل ملت: کاغذ سنگ، نسل جدیدی از کاغذ است که در سالهای اخیر توسط محققان اختراع شده و اینک در کشورمان قابلیت تولید و بهره برداری دارد. ماده اولیه این کاغذ پودر سنگ بوده که جایگزین استفاده از چوب درختان برای تولید کاغذ است.



تاریخ انتشار: 28مهر1395|16:21
تولید کاغذی از جنس سنگ در ایران

   | کد خبر: 198819




انجمن مدیریت سبز ایران به عنوان حامی تولید این نوع از کاغذ و توسعه استفاده از آن، در قالب گزارشی که در پی می آید به معرفی این محصول جدید پرداخته است.





مصرف کاغذ در ایران

امروزه مصرف روزافزون كاغذ در جوامع و در پي آن، ايجاد فشار بيش از حد بر جنگل‌ها و محيط زيست در سطح جهان، خود دليلي بر ايجاد بار مالي بر دولت‌ها شده است كه توجه و اهتمام به صرفه‌جويي و اصلاح الگوي توليد و مصرف در اين بخش براي تعديل روند استفاده‌هاي افراط ‌آميز و بر خلاف اهداف توسعه پايدار، ضروري است. از جمله پيامدهاي منفي كه در صورت عدم توجه و تغييرات اساسي در اين حيطه به وجود آمده است، با توجه به مصرف سالانه بیش از ۱ میلیون تن كاغذ در ايران كه ۹۰ درصد آن از طريق واردات صورت مي‌پذيرد، مي‌توان به تخريب بيش از حد جنگل‌ها اشاره نمود.
خطر عمده اين است كه توليد هر تن خمير كاغذ به قطع ۲۰ اصله درخت براي اين ميزان توليد منجر مي‌شود و اين تخريب جنگل‌ها و بي توجهي ، به گونه‌اي است كه مصرف كاغذ توسط هر ايراني در سال ۲۴۰ كيلوگرم است كه شهر تهران هم اكنون به تنهايي روزانه ۴۵۰ تن كاغذ را به عنوان زباله دور مي‌ريزند.
بنابراين، ايجاد زير ساخت‌هاي مفيد و ارائه راهكارهاي بهینه، براي مقابله با اين روند مصرف افراط‌ آميز در برنامه‌ريزي‌هاي كلان پيش رو در افق‌هاي آينده را به امري غير قابل انكار مبدل ساخته است.
در صورت عدم توجه به زير ساخت‌ها و ادامه روند كنوني توليد و مصرف سالانه كاغذ در كشور ايران، ضربه بسيار مهلكي بر محيط زيست، اقتصاد و رفاه اجتماعي وارد مي‌شود. از اين رو، مدنظر قرار دادن تغيير در الگوي توليد و مصرف و ديگر برنامه‌هاي زير بنايي در اين بخش مي‌تواند كشور ايران را در توليد كاغذ به خودكفايي برساند و حتي به صادرات اين محصول بر خلاف روند كنوني نيز كمك كند.

کاغذ سنگ ، خداحافظی با قطع درختان

کاغذ سنگ (که با اسامی دیگری مثل کاغذ سنگی، کاغذ آهک یا کاغذ معدنی نیز نامیده می شود) نسل جدیدی از کاغذ است که در سالهای اخیر توسط محققان اختراع شده است. ماده اولیه این کاغذ پودر سنگ بوده که جایگزین استفاده ازچوب درختان برای تولید کاغذ است. از خواص آن ضد آب بودن ، مقاومت در برابر پارگی، جلوه ی جادویی رنگها بر روی آن و در نهایت برگشت پذیری آن به خاک طیدوره کوتاه مدت عنوان می گردد.
روش تولید کاغذ سنگ با فرآیند تولید کاغذ از خمیر چوب منحصراً از طریق استفاده از ترکیبی از پودر معدنی و تزریق مقدارکمی رزین غیر سمی تفاوت دارد. در نتیجه درتولید کاغذسنگ از هیچ درختی استفاده نمی‎گردد و همچنین هیچ آب آلوده و هیچ‎گونه گازی مضری تولید نمی‎شود.
کاغذ سنگ نه تنها یک راه حل جایگزین است، بلکه همچنین محصولیست که کمترین تأثیر را بر سیارۀ سبز ما دارد. بنابراین قیمت مناسب و رقابتی آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

کاغذ سنگ ، اصالتا” سبز:

منشأ کاغذسنگ که از مواد حاصل از اکتشافات مجاز و همچنین ضایعات حاصل از استخراج معادن سنگ است به رنگ طبیعی روشن و سفید و محصول نهایی صاف به دلیل ویژگیهای کربنات کلسیم که به معنی عدم وجود کلر و یا اسید در فرآیند تولید است معطوف می گردد.
دیگر خواص مهم محصولات کاغذسنگی عبارتند از ضد آب بودن، مقاوم در برابر حشرات و بیدخوردگی، مقاوم در برابر پارگی و آتش، دافع چربی، سازگار با استاندارد RoHS برای تجهیزات برقی و تخریب پذیر در برابر نور و همچنین قابلیت بازیافت ضایعات و بازیافت زباله های ایجاد شده توسط مصرف کنندگان است .
این کاغذ دارای گواهی های لازم برای انطباق با استانداردها غذایی و دارویی از قبیل FDA است.

کاربردهای کاغذسنگ:

فقط حد تصور شماست که نهایت کاربردهای کاغذ سنگ را تعیین می‎کند.کاغذسنگ، علاوه بر دارا بودن رنگ سفید روشن طبیعی، سطح نرم و صاف و ابریشم گونه دارد.
کاغذ سنگ با دارا بودن خواصی برشمرده شده تنها یک محصول جایگزین نیست، بلکه محصولی است که کمترین تاثیر را بر روی سیاره سبزمان دارد.
کاغذ سنگ، به عنوان یک محصول برتر، در ضخامت و اندازه های مختلف، از کاغذ خیلی نازک تا مقوای زخیم، تولید می گردد. با افست یا UV می توان روی آنها چاپ کرد و این کاغذها توانایی جذب آب و جوهر سویا را دارند.
کاغذ سنگ را، بسته به کاربرد آن، می توان در برابر حرارت عایق بندی نمود، دوخت، گومت در آن ایجاد کرد و به طناب و نایلون نیز تجهیز نمود.

مهمترین کاربردهای کاغذ سنگ :
کاربردهای تجاری بسته بندی غذایی و دارویی منطبق با استاندارد FDA کاربردهای صنعتی برچسب و لیبل کاربرد در معرض رطوبت وآب انتشارات جایگزین برای خمیر کاغذ های سنتی مانند کاغذ و فیلم سنتزی ، کاغذ اندود شده، کاغذ بازیافتی و ورقه PVC کاربردهای نمایشگاه (پوستر،کاتالوگ و بروشور،ساک دستی و …) کاربردهای درون ساختمانی قالب‎های صنعتی کاربردهای اداری

کاغذ – مقوا- خرید کاغذ- فروش کاغذ – خرید مقوا – فروش مقوا- تحریر – گلاسه – پشت طوسی – کرافت – دستمال کاغذی – کاغذ روزنامه – سلولزی- قیمت کاغذ – قیمت مقوا – سفارش کاغذ – سفارش مقوا – مقاله کاغذ – مقاله مقوا
Copyright © 2008-2024 Toseae Tejarat Papirous Co. All rights reserved :: کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت توسعه تجارت پاپیروس می باشد