نام شركتتاريخ عضویت
چاپ و تبلیغات آراز
30 فروردين 1403
شرکت پرسال
29 فروردين 1403
مشاوره مدیریت ایلیا
21 فروردين 1403
  

آغاز استفاده صنعت چاپ از تسهیلات وزارت صنعت/بهره حمایت‌های دولتی ۱۸درصد است
13 آذر 1395

غلامرضا شجاع بهره ۱۸ درصدی تسهیلات بسته‌های حمایتی وزارت صنعت را برای صنایع مختلف به‌ویژه صنعت چاپ بسیار بالا دانست.


غلامرضا شجاع (رئیس شرکت تعاونی لیتوگرافان) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین نتایج حاصله از نامه درخواست ۱۶ اتحادیه چاپ سراسر کشور برای استفاده از بسته‌های حمایتی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در زمینه تسهیلات ۱۶هزار میلیاردی وزارت صنعت و معدن دو اتفاق خوب افتاده است: اول اینکه زمان درخواست برای استفاده از این تسهیلات تا پایان سال ۹۵ تمدید شده است. ثانیا بنابر اعلام آقای مقیمی از مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت سقف ۱۶هزار میلیاردی این تسهیلات برداشته شده و چنانچه برای پوشش درخواست‌های ارسالی نیاز به اضافه شدن به این مبلغ باشد توسط این وزارت‌خانه تامین اعتبار خواهد شد.

رئیس شرکت تعاونی لیتوگرافان ادامه داد: بعد از نامه‌های اصناف چاپ سراسر کشور به وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، آقای جنتی در مراسم روز ملی چاپ که در تالار وحدت برگزار شد، از موافقت آقای نعمت‌زاده (وزیر صنعت، معدن و تجارت) با اختصاص ۳هزار میلیارد از مبلغ کلی این تسهیلات به صنعت چاپ خبر داد. تاکنون هم برخی از همکاران ما در استان‌هایی مانند همدان، فارس و... برای دریافت تسهیلان مذکور اقدام کرده و بعضا دریافت‌هایی هم داشته‌اند.

او سپس در پاسخ به این سوال که میزان تسهیلات تخصیص داده شده به واحدهای چاپی که تاکنون از این حمایت بهره‌مند شده‌اند چقدر بوده است، بیان کرد: میزان مبلغ حمایتی نیز معمولا در سطح میلیارد تومان است. البته با توجه به طرح توجیهی که فعال صنعت چاپ برای توسعه و نوسازی ماشین‌آلات ارائه می‌دهد؛ متفاوت خواهد بود. اگرچه سامانه اینترتی درخواست ثبت‌نام برای تسهیلات بسته شده اما افراد متقاضی می‌توانند طرح توجیهی خود را به صورت دستی به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه کنند تا در دست بررسی قرار بگیرد. همچنین اگر چاپخانه‌ای ارتباط مستقیم با بانک‌های پرداخت‌کننده این تسهیلات دارد و اعتبار لازم را نیز در حساب خود داشته باشد، می‌تواند بدون نیاز به مراجعه به وزارت صنعت و معدن مستقیما از طریق بانک درخواست دریافت تسهیلات را ارائه کند. متاسفانه در این بین برخی بانک‌ها و شعبات بانکی سلیقه‌ای برخورد می‌کنند و همکاری لازم را ندارند.

شجاع همچنین بهره ۱۸ درصدی این تسهیلات را برای صنایع مختلف به ویژه صنعت چاپ بسیار بالا دانست و اظهار داشت: نکته مهم درمورد تخصیص این ۳هزار میلیارد میزان بهره ۱۸درصدی آن است. اگر برخی هزینه‌های جانبی دریافت تسهیلات را هم در نظر بگیریم؛ این بهره تا ۲۲-۲۱ درصد هم افزایش پیدا می‌کند که واقعا چنین میزان سودی برای صنعت چاپ با ماشین‌الات گران‌قیمتی که نیاز دارد و حتی دیگر صنایع بسیار بالا است. به همین دلیل از دولت درخواست داریم که از طریقی مثلا با واسطه وزارت ارشاد که به نوعی پدرخوانده و متولی صنعت چاپ شناخته می‌شود، بخشی از این بهره‌ را پرداخت کند. پیشنهاد خود ما حمایت برای بازپرداخت ۵ درصد این میزان بهره است اما تاکنون به نامه درخواستی در این رابطه ترتیب اثر و پاسخی داده نشده و دوستانی هم در استان‌های مختلف موفق به دریافت این تسهیلات شده‌اند باید تمامی این ۱۸درصد بهره را خودشان پرداخت کنند.

او در پایان تاکید کرد: صنعت چاپ واقعا حال و روز خوشی ندارد و شدیدا در رکود دست‌وپا می‌زند. به جرات می‌توان گفت اگر متوسط و میانگین آمار‌ها را در نظر بگیریم کمتر چاپخانه‌ای حتی در تهران وجود دارد که حتی یک شیفت کاری داشته باشد. بحث مالیات بر ارزش افزوده هم شرایط را برای فعالین این صنعت غیرقابل تحمل کرده است و امیدواریم حمایت‌های اینچنینی ادامه داشته باشد تا روند نوسازی صنعت چاپ و شرایط بازار ان جان تازه‌ای بگیرد.

کاغذ – مقوا- خرید کاغذ- فروش کاغذ – خرید مقوا – فروش مقوا- تحریر – گلاسه – پشت طوسی – کرافت – دستمال کاغذی – کاغذ روزنامه – سلولزی- قیمت کاغذ – قیمت مقوا – سفارش کاغذ – سفارش مقوا – مقاله کاغذ – مقاله مقوا
Copyright © 2008-2024 Toseae Tejarat Papirous Co. All rights reserved :: کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت توسعه تجارت پاپیروس می باشد