نام شركتتاريخ عضویت
چاپ و تبلیغات آراز
30 فروردين 1403
شرکت پرسال
29 فروردين 1403
مشاوره مدیریت ایلیا
21 فروردين 1403
  

محققان به راهکار جدیدی برای استخراج فیبرکربن با کیفیت از ضایعات کاغذ و سوخت زیستی دست یافتند.
31 ارديبهشت 1396
یکی از ضایعات صنایع تولید کاغذ و سوخت زیستی نوعی پلیمر موسوم به لیگنین است که فقط در آمریکا سالانه 50 میلیون تن از آن تولید می‌شود.

همچنین حدود 100 تا 200 میلیون تن از این پلیمر در فرآیند تولید اتانول از گیاهان تولید می‌شود.

این در حالیست که فقط دو درصد از این ماده بازیافت می‌شود و بقیه آن سوزانده می‌شود.

لیگنین ماده ای است که موجب سختی چوب درختان می‌شود و تجزیه آن کاری بسیار دشوار است.

معمولا انجام این کار مستلزم رسیدن به دمای 500 درجه و فشار 200 واحد است. حتی در این شرایط نیز آنچه از تجزیه لیگنین حاصل می‌شود، ترکیبات حاوی اکسیژن است که جداسازی اکسیژن از آنها دشواری‌های خاص خود را دارد.

اکنون محققان راهکاری را یافته اند که در آن از آنزیم‌ها برای تجزیه لیگنین به گروه‌هایی از ترکیبات با وزن مولکولی متفاوت استفاده می‌شود و سنگین‌ترین گروه از این ترکیبات برای ساخت فیبر کربن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

محققان اکنون در تلاشند تا کیفیت فیبر کربن به دست آمده از این شیوه را افزایش دهند و امیدوارند روزی با استفاده از فیبر کربن به دست آمده از این شیوه بتوانند محصولات ورزشی و حتی دوچرخه تولید کنند.

علاوه بر این از ترکیبات با وزن مولکولی سبک‌تر می‌توان مواد اولیه مورد نیاز صنایع مختلف را تامین کرد.

در واقع این شیوه تجزیه لیگنین تمام ترکیبات آن را قابل استفاده می‌کند و سالانه حدود 250 میلیون تن ضایعات را به مواد اولیه صنعتی بدل می‌کند.

کاغذ – مقوا- خرید کاغذ- فروش کاغذ – خرید مقوا – فروش مقوا- تحریر – گلاسه – پشت طوسی – کرافت – دستمال کاغذی – کاغذ روزنامه – سلولزی- قیمت کاغذ – قیمت مقوا – سفارش کاغذ – سفارش مقوا – مقاله کاغذ – مقاله مقوا
Copyright © 2008-2024 Toseae Tejarat Papirous Co. All rights reserved :: کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت توسعه تجارت پاپیروس می باشد