نام شركتتاريخ عضویت
چاپ و تبلیغات آراز
30 فروردين 1403
شرکت پرسال
29 فروردين 1403
مشاوره مدیریت ایلیا
21 فروردين 1403
  

🔹 اضافه شدن حداقل ۳۰۰ هزار تن به ظرفیت تولید کاغذ بسته‌بندی کشور در سال ۹۶
27 خرداد 1396
🔹مدیرکل صنایع شیمیایی و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رشد حدود ۲۱ درصدی تولید کاغذهای لاینر و فلوتینگ در سال ۹۵، از اضافه شدن حداقل ۳۰۰ هزار تن به ظرفیت تولید کاغذ بسته‌بندی کشور در سال جاری خبر داد.

🔹پروین نباتی در پاسخ به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان با عنوان «صنعت کاغذ در مخمصه واردات و کمبود مواد اولیه/عدم وجود انگیزه کافی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه»، با یادآوری این موضوع که در چند سال اخیر خصوصاً پس از برجام سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی درزمینهٔ کاغذهای لاینر و فلوتینگ (بسته‌بندی) در کشور به‌عمل‌آمده است، افزود: در سال ۹۵ حدود ۳۰۰ هزار تن ظرفیت جدید در این بخش در کشور ایجادشده است، علاوه براین در سال جاری حداقل ۳۰۰ هزار تن ظرفیت جدید دیگر با تکنولوژی روز دنیا به ظرفیت تولید کاغذ بسته‌بندی کشور افزوده خواهد شد.

🔹مصرف کاغذ و مقوای بسته‌بندی در دنیا روندی صعودی دانست و تولید و مصرف کاغذ و مقوای بسته‌بندی در سال ۲۰۰۰ حدود ۱۵۱ میلیون تن بوده که در سال ۲۰۱۵ به ۲۳۰ میلیون تن ارتقاء پیداکرده است.

🔹در سال 95 تولید کاغذهای لاینر و فلوتینگ رشد حدود ۲۱ درصدی داشته است، میزان واردات این محصول در همین مدت با کاهش ۴۰ درصدی مواجه شد که مهم‌ترین دلیل آن بهره‌برداری از واحدهای تولیدی جدید است و با راه‌اندازی طرح‌های جدید در سال جاری شرایط تولید نیز به‌مراتب بهتر خواهد شد.

🔹بیش از ۹۰ درصد کاغذهای تولیدشده در بخش کاغذ بسته‌بندی کاغذ باطله است و درزمینهٔ تولید مقوای دوبلکس نیز در سال ۹۵ حدود ۲ درصد رشد داشتیم که با توجه به بسترهای حمایتی ایجادشده شاهد رشد قابل‌توجه این صنعت در سال‌های آتی نیز خواهیم بود.

🔹یکی از مشکلات صنعت کاغذ و مقوا در حوزه کاغذهای چاپ، تحریر و روزنامه است و متأسفانه به دلیل برخی تصمیمات اتخاذشده، قیمت تمام‌شده این محصول توانایی رقابت با کاغذهای وارداتی را ندارد که یکی از مهم‌ترین دلایل آن معافیت واردات کاغذهای چاپ، تحریر و روزنامه خارجی از پرداخت ۹ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده است.

🔹در این زمینه دولت لایحه اصلاح مالیات بر ارزش‌افزوده را در اسفندماه گذشته به مجلس، ارائه کرده است. در این لایحه خمیرکاغذ، کاغذ باطله و چوب وارداتی از پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده معاف شده‌اند که این موضوع کمک بسیار بزرگی به صنایع چوب و کاغذ کشور خواهد کرد.

🔹مصرف کاغذهای بهداشتی (تیشو) در جهان، روند صعودی داشته است. مصرف این کاغذ در سال ۲۰۰۰ حدود ۲۱ میلیون تن در سال بوده که در سال ۲۰۱۵ به ۳۳ میلیون تن افزایش‌یافته است. همچنین تولید این محصول در سال ۹۲ در کشور حدود ۵۰ هزار تن، سهم تولید به مصرف ۳۷ درصد و مصرف سرانه کشور حدود 1.4کیلوگرم بوده است که با تلاش صنعتگران کشور، سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته و همچنین حمایت‌های لازم، تولید این محصول در سال ۹۵ به ۱۵۰ هزار تن، سهم تولید به مصرف تقریباً ۱۰۰ درصد و مصرف سرانه 1.9 کیلوگرم شده است، همچنین در این سال حدود ده هزار تن صادرات نیز صورت گرفته و توسعه صادرات آن در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

کاغذ – مقوا- خرید کاغذ- فروش کاغذ – خرید مقوا – فروش مقوا- تحریر – گلاسه – پشت طوسی – کرافت – دستمال کاغذی – کاغذ روزنامه – سلولزی- قیمت کاغذ – قیمت مقوا – سفارش کاغذ – سفارش مقوا – مقاله کاغذ – مقاله مقوا
Copyright © 2008-2024 Toseae Tejarat Papirous Co. All rights reserved :: کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت توسعه تجارت پاپیروس می باشد