نام شركتتاريخ عضویت
چاپ و تبلیغات آراز
30 فروردين 1403
شرکت پرسال
29 فروردين 1403
مشاوره مدیریت ایلیا
21 فروردين 1403
  

تشکیل نخستین کار گروه مالیاتی صنعت چاپ/در ادامه داستان چاپ و مالیات
30 خرداد 1396
غلامرضا شجاع، مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگراف که نماینده تشکل‌های صنعت چاپ شهرستان‌های کشور نیز است، درباره تشکیل کارگروهی برای معافیت مالیاتی صنعت چاپ خبر داد و گفت: در جلسه ای که در تاریخ 9 خرداد ماه با حضور علی‌اصغر کاراندیش، معاون توسعه و برنامه‌ریزی وزارت ارشاد و لادن حیدری، مدیرکل حقوقی این وزارتخانه، و روسای اتحادیه‌های چاپخانه‌داران استان‌های تهران، خراسان، اصفهان و قم و رئیس اتحادیه لیتوگراف تهران و بنده به عنوان نماینده تشکل‌های صنعت چاپ شهرستان‌های کشور برگزار شد با بیان مجدد مسایل و مشکلات صنعت چاپ، خواسته‌های اهالی این صنعت را مطرح کردیم.



به گفته شجاع، معاون توسعه و برنامه‌ریزی وزارت ارشاد در این جلسه ضمن اعلام حمایت این وزارتخانه از صنعت چاپ، خواستار رایزنی با نمایندگان مجلس که هم اکنون لایحه‌ای را درباره بحث مالیات بر ارزش افزوده، در دست بررسی دارد، شد و همچنین قول داد که اولین کارگروهی که با وزارت اقتصاد تشکیل می‎شود، کارگروه چاپ باشد.

نماینده تشکل‌های صنعت چاپ شهرستان‌های کشور در ادامه اشاره کرد: پیرو دستور مذکور، در روز شنبه 27 خرداد ماه جلسه‌ای با حضور محمد مسیحی (معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور)، علی‌اصغر کاراندیش (معاون توسعه و برنامه‌ریزی وزارت ارشاد)، حیدری (مدیرکل حقوقی این وزارتخانه)، ابراهیمی (معاون دفتر امور چاپ وزارت ارشاد)، محمود آموزگار (رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران)، نمایندگان اتحادیه‌های چاپخانه‌داران استان‌های خراسان و قم و بنده، در محل سازمان امور مالیاتی تشکیل شد.

وی افزود: در این جلسه نقطه نظرات اهالی صنعت چاپ کشور را در رابطه با بحث‌های مالیاتی مجدداً بازگو کردیم و حتی محمود آموزگار، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، این نکته را بیان کرد که اگر چاپخانه‌داران، لیتوگرافان و صحافان از معافیت مالیاتی برخوردار نباشند، معافیت مالیاتی ناشران و کتابفروشان تاثیری نخواهد داشت و با صحبت‎های خود از لیتوگرافان و چاپخانه داران حمایت کرد.

شجاع، تعیین مالیات بر ارزش افزوده برای چاپخانه‌های شهرستان‎ها با یک دستگاه ملخی و متراژ پایین را ظالمانه و سرسام آور دانست و در ادامه تاکید کرد: بیشترین ظلم در حق صنعت چاپ قرار دادن مالیات عملکرد بر مالیات بر ارزش افزوده است. البته به گفته مسیحی این کار درست نمی‎باشد و غیر قانونی است؛ و قرار شد با ابلاغ کتبی و شفاهی این مساله حل شود. از دستاوردهای دیگر این جلسه موافقت با تقسیط مالیاتی چاپخانه‏هایی است که توافق مالیاتی داشته‎اند تا معوقات خود را بین ۶ تا ۱2 ماه به صورت اقساط پرداخت کنند.

کاغذ – مقوا- خرید کاغذ- فروش کاغذ – خرید مقوا – فروش مقوا- تحریر – گلاسه – پشت طوسی – کرافت – دستمال کاغذی – کاغذ روزنامه – سلولزی- قیمت کاغذ – قیمت مقوا – سفارش کاغذ – سفارش مقوا – مقاله کاغذ – مقاله مقوا
Copyright © 2008-2024 Toseae Tejarat Papirous Co. All rights reserved :: کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت توسعه تجارت پاپیروس می باشد