نام شركتتاريخ عضویت
چاپ و تبلیغات آراز
30 فروردين 1403
شرکت پرسال
29 فروردين 1403
مشاوره مدیریت ایلیا
21 فروردين 1403
  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان: حضور ۵۰۰ ناشر در نمایشگاه سراسری کتاب/ ۵۵۰ میلیون تومان بن پیش بینی شد
24 مهر 1396
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر فضیلت، مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی گلستان، امروز (23 مهر) در نشست خبری با اشاره به برگزاری یازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب استان گفت: نمایشگاه کتاب، به نام ارشاد اما به کام همه است. به عبارتی دیگر با برگزاری نمایشگاه کتاب به هر میزانی در راستای ارتقاء سرانه مطالعه تأثیرگذار باشیم، تبعات مثبت این افزایش سرانه در سایر حوزه های دیگر از جمله امنیت، اخلاق، رفتارهای اجتماعی، اقتصاد و فرهنگ نمود پیدا خواهد بود.



وی افزود: درست است که نمایشگاه کتاب ظاهرا به ارشاد مرتبط است اما دستگاه قضایی هم می تواند از پیامدهای مثبت آن برخوردار شود. به هرمیزانی که کتاب و کتابخوانی را در جامعه گسترش دهیم به تبع آن می توانیم در کاهش تشکیل پرونده ها در محاکم قضایی موفق باشیم و یا انرژی کمتری از پلیس صرف مقابله با ناهنجاری ها خواهد شد.



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: نوع فعالیت های فرهنگی از این خاصیت برخوردارند که اثرگذاری فعالیت های فرهنگی در همه حوزه ها و زمینه ها خواهد بود.



وی با بیان اینکه سرانه فعلی مطالعه در تراز جمهوری اسلامی نیست، اظهار کرد: درست است که نمایشگاه کتاب تنها راه ارتقاء سرانه مطالعه نیست اما مهمترین راه است، با تازه های نشر آشنا شوند محیط مناسبی برای حضور خانواده ها فراهم شود.



حجت الاسلام فضیلت با بیان اینکه قرار بود نمایشگاه کتاب امسال در گنبدکاووس برگزار شود، گفت: تلاش زیادی انجام دادیم اما به دلیل فراهم نبودن زیرساخت هایی مانند فضا، پارکینگ و ... این اتفاق رخ نداد.



وی با اشاره به اهداف برگزاری نمایشگاه افزود: دسترسی آسان تر و ارزان تر و متمرکز به تازه های نشر کشور، تعامل فرهنگی با ناشران و ارتباط مستقیم با ناشران کشوری، کمک به اقتصاد نشر، توسعه فرهنگی استان از طریق عرضه مستقیم کتاب، ایجاد موج و حرکت فرهنگی، ایجاد شور و نشاط فرهنگی در استان، تقویت ظرفیت کتابخانه ها و مجتمع های فرهنگی وتمرکز زدایی از مرکز کشور از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.



حجت الاسلام فضیلت به هزینه های برگزاری نمایشگاه هم اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه 270 میلیون تومان هزینه برای دولت دارد که شامل هزینه بن، اجاره مکان، هزینه پذیرایی غرفه داران و عوامل اجرایی، هزینه حمل و نقل کتاب از تهران به استان و بالعکس، بیمه نمایشگاه، برنامه های جنبی و تبلیغات در سطح استان است.



وی به برگزاری 35 برنامه جنبی در ایام برگزاری نمایشگاه اشاره کرد و گفت: رونمایی کتاب، جشن امضا با حضور نویسندگان برجسته، کارگاه های آموزشی، معرفی کتاب، نقد و بررسی کتاب، کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی با موضوع مدیریت اقتصاد نشر، نقش مطالعه در زندگی پایدار، بررسی ادبیات داستانی، کودک خلاق، اجرای برنامه های ویژه کودکان و نوجوانان، کارگاه های قصه گویی ویژه کودکان، تعزیه کودک و نوجوان از جمله برنامه های جنبی این نمایشگاه خواهد بود. هم چنین در صورت فراهم شدن زمینه ها، اجرای نمایش میدانی نیز در محوطه این نمایشگاه پیش بینی شد.



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه حدود 500 ناشر در این نمایشگاه حضور پیدا می کنند، افزود: یازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب استان در محل دائمی نمایشگاه های استان در مساحتی بالغ بر 6 هزار مترمربع و با 53 هزار عنوان کتاب برپا خواهد شد. ساعت بازدید این نمایشگاه در دو نوبت صبح از ساعت 9 تا 12 و نوبت عصر از ساعت 15:30 تا 21 خواهد بود.



وی بیان کرد: در حوزه عمومی 114 ناشر، دانشگاهی 26 ناشر، حوزه حقوقی 5 ناشر، کودک و نوجوان 25 ناشر، زبان 3 ناشر، کمک آموزشی 19 ناشر، پزشکی 13 ناشر، کشاورزی 3 ناشر، هنر 2 ناشر، یکسری ناشرهای دیگر هم هستند که به صورت نمایندگی در بقیه غرفه ها فعالیت می کنند. هم چنین 14 ناشر استانی نیز در این نمایشگاه حضور پیدا خواهند کرد.



وی ادامه داد: اگرچه برگزاری نمایشگاه در نوبت صبح هزینه داشت اما به خاطر اهمیتی که موضوع آشنایی نسل نوجوان با کتاب داشت و عمده آموزشگاه ها در نوبت صبح امکان بازدید دسته جمعی دارند، این هماهنگی اتفاق افتاد.



حجت الاسلام فضیلت با اشاره به افزایش 50 میلیون تومانی بن کتاب در سالجاری اظهار کرد: برای امسال 550 میلیون تومان بن پیش بینی شده که با 30 درصد تخفیف کتاب ها عرضه می شود.


به گفته وی، سال گذشته حدود یک میلیارد تومان کتاب در نمایشگاه استان به فروش رسید.


یازدهمین نمایشگاه کتاب سراسری گلستان از 25 تا 30 مهر در محل دائمی نمایشگاه های استان برگزار می شود.

کاغذ – مقوا- خرید کاغذ- فروش کاغذ – خرید مقوا – فروش مقوا- تحریر – گلاسه – پشت طوسی – کرافت – دستمال کاغذی – کاغذ روزنامه – سلولزی- قیمت کاغذ – قیمت مقوا – سفارش کاغذ – سفارش مقوا – مقاله کاغذ – مقاله مقوا
Copyright © 2008-2024 Toseae Tejarat Papirous Co. All rights reserved :: کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت توسعه تجارت پاپیروس می باشد