نام شركتتاريخ عضویت
چاپ و تبلیغات آراز
30 فروردين 1403
شرکت پرسال
29 فروردين 1403
مشاوره مدیریت ایلیا
21 فروردين 1403
  

سایه سنگین توقف تولید کاغذ بر 2 شرکت بورسی
4 ارديبهشت 1397
به گزارش شمانیوز ابوالفضل روغنی رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران گفت: کارخانه‌های تولید کاغذ روزنامه و تحریر به علت حمایت نشدن از سوی دستگاه‌های متولی تعطیل شدند، زیرا تمام نیاز بازار از طریق واردات انجام شد و تولیدات این کارخانه‌ها دپو و یا خمیر شد.
وی افزود: واردات کاغذ تحریر و روزنامه به دلیل ارائه تسهیلاتی همچون ارز مبادله‌ای به واردکنندگان برای آن‌ها جذابیت دارد، از سوی دیگر حمایتی از تولیدکنندگان داخلی این محصول نمی‌شود که تمام این عوامل دست به دست هم داد تا کارخانه‌ها به تعطیلی کشانده شود.
روغنی گلپایگانی با اشاره به وضع نامناسب بازار کاغذ ادامه داد: سه کارخانه تولید کننده کاغذ چاپ و تحریر در کشور هستند که در سال ۹۶ تولید جدی نداشتند.

سید احسان قاضی‌زاده هاشمی عضو مجلس در کمیته کنترل بحران کاغذ با اشاره به لزوم قرار گرفتن کاغذ در لیست کالا‌های اساسی، گفت: در صورتی که کاغذ در این لیست قرار گیرد مابه التفاوت ۳ هزار میلیارد تومانی که بین نرخ قدیم و جدید وجود دارد به آن تعلق می‌گیرد.
عضو مجلس در کمیته کنترل بحران کاغذ با بیان اینکه با گران شدن کاغذ و در نتیجه افزایش قیمت محصولات فرهنگی این اجناس سریعا از سبد کالای ایرانی حذف می‌شود، افزود: در صورتی که کاغذ در لیست کالا‌های اساسی قرار گیرد مابه التفاوت 3 هزار میلیارد تومانی که بین نرخ قدیمی 3 هزار و 700 تومانی و 4 هزار و 200 تومانی وجود دارد برای کمک به آن تعلق می‌گیرد.

بر اساس این گزارش دو شرکت کاغذی، گروه صنایع کاغذی پارس با نماد چکاپا که در بازار دوم فرابورس و صنایع کاغذی کاوه با نماد چکاوه در بازار دوم بورس فعال هستند. شرکت صنایع کاغذی پارس در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به 31 فروردین میزان تولید کاغذ رول سفید را 2250 تن و میزان فروش این کاغذ را 2850 تن اعلام کرده بود که نسبت به فعالیت ماه قبل اسفند 96 رشد حدود 125 درصدی در میزان تولید داشته است. اما شرکت صنایع کاغذی کاوه هنوز گزارش فعالیت یک ماهه فروردین خود را بر روی سامانه کدال منتشر نکرده است. ولی میزات تولید این شرکت در یک ماهه منتهی به 29 اسفند 96 حدود 1276 تن و میزان فروش آن 1532 تن بوده است.

کاغذ – مقوا- خرید کاغذ- فروش کاغذ – خرید مقوا – فروش مقوا- تحریر – گلاسه – پشت طوسی – کرافت – دستمال کاغذی – کاغذ روزنامه – سلولزی- قیمت کاغذ – قیمت مقوا – سفارش کاغذ – سفارش مقوا – مقاله کاغذ – مقاله مقوا
Copyright © 2008-2024 Toseae Tejarat Papirous Co. All rights reserved :: کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت توسعه تجارت پاپیروس می باشد