نام شركتتاريخ عضویت
خط سبز دوران
18 اسفند 1402
حیان تجارت
15 اسفند 1402
نشر کربن
9 اسفند 1402
  

100 میلیون دلار در واردات کاغذ صرفه جویی ارزی شد
27 مرداد 1397
«پروین نباتی» افزود: از یازدهم اردیبهشت امسال بررسی ثبت سفارش های کاغذهای روزنامه، چاپ، تحریر، مکانیکی حجیم شده (بالکی) و LWC (نوعی کاغذ پوشش دار سبک در مجلات، کاتالوگ ها، لاورقی ها و چاپ تجاری) از نظر پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز و تایید آنها، به دفتر صنایع شیمیایی و سلولزی وزارت صنعت محول شد.
وی افزود: با هماهنگی بخش های نظارتی مرتبط وزارتخانه و انجمن ها و تشکل های صنعتی و وارداتی مربوطه، محدوده قیمت این کاغذها تعیین و مبنای تایید یا رد ثبت سفارش های دریافتی در دستور کار این دفتر قرار گرفت.
وی بیان داشت: تا تاریخ دهم مردادماه در مجموع 852 فقره ثبت سفارش برای این نوع کاغذها به وزن 389 هزار تن و ارزش 289 میلیون دلار از دفتر صنایع شیمیایی و سلولزی وزارتخانه برای برخورداری از مابه التفاوت نرخ ارز تایید و برای انجام سایر مراحل اداری کار از جمله تخصیص و تامین ارز به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ارسال شد.
نباتی خاطرنشان کرد: درخواست های زیادی افزون بر چند صد فقره به دلیل قیمت های زیاد و غیرمتعارف و همچنین اظهار سایر کاغذها در تعرفه کاغذهای مورد اشاره در سیستم ابطال شد.
وی یادآور شد: میانگین قیمت های ثبت سفارش های کاغذهای تایید شده از سوی این دفتر 11 درصد نسبت به میانگین قیمت کاغذهای وارداتی پارسال کاهش قیمت داشته و صرفه جویی ارزی حاصل از آن برای کشور افزون بر 100 میلیون دلار بوده است.
مدیرکل دفتر صنایع شیمیایی و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: بدیهی است ثبت سفارش های تایید شده با توجه به امکانات ارزی کشور و اولویت کالاهای ضروری و حساس بتدریج در حال تخصیص ارز است و با همکاری بانک مرکزی شاهد ورود سریعتر این کاغذها به کشور خواهیم بود.
به گزارش ایرنا، پیشتر «ابوالفضل روغنی گلپایگانی» رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا درباره واردات کاغذ به کشور گفته بود: اگر خرید و فروش کاغذ به صورت شفاف انجام می شد، دیگر شاهد سوء استفاده از ارز دولتی برای واردات آن نبودیم.
دولت از شامگاه بیستم فروردین که سیاست جدید ارزی را در پیش گرفت، واردات کاغذ را مشمول تخصیص یارانه ارزی کرد تا با نرخ 3800 تومان به این بخش اختصاص یابد، با این حال انتشار پس از انتشار فهرست ارز تخصیصی به واردات کاغذ از سوی بانک مرکزی، فعالان این صنعت اعلام کردند بسیاری از کسانی که ارز بابت واردات کاغذ دریافت کرده اند، در این صنعت شناخته شده نیستند یا اینکه برخی انحصار واردات آن را در اختیار دارند.
بر اساس سیاست جدید ارزی دولت که از شانزدهم مرداد اجرایی شده است، کاغذ همچنان در فهرست 25 قلم کالای اساسی وارداتی قرار دارد که ارز تخصیصی به آن 4200 تومان محاسبه می شود.

کاغذ – مقوا- خرید کاغذ- فروش کاغذ – خرید مقوا – فروش مقوا- تحریر – گلاسه – پشت طوسی – کرافت – دستمال کاغذی – کاغذ روزنامه – سلولزی- قیمت کاغذ – قیمت مقوا – سفارش کاغذ – سفارش مقوا – مقاله کاغذ – مقاله مقوا
Copyright © 2008-2024 Toseae Tejarat Papirous Co. All rights reserved :: کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت توسعه تجارت پاپیروس می باشد