نام شركتتاريخ عضویت
خط سبز دوران
18 اسفند 1402
حیان تجارت
15 اسفند 1402
نشر کربن
9 اسفند 1402
  

دامادی: افزایش تولید کاغذ داخلی امکان‌پذیر است اگر...؟
14 مهر 1397
محمد دامادی با اشاره به وضعیت تولید کاغذ در کشور، گفت: کارخانه چوب و کاغذ مازندران ظریفت بسیار خوبی برای تولید کاغذ کشور را به‌ویژه در شرایط تحریم دارد اما سیستم مدیریتی و اجرایی کشور از آن حمایت نکرده، به همین دلیل نتوانسته نقش خود را به درستی در تولید کاغذ ایفا کند.

‌ای کاش آموزش‌وپرورش با کارخانه چوب و کاغذ مازندران قرارداد بسته و کاغذ مورد نیاز خود را از طریق آن تهیه می‌کرد

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر وزارتخانه‌ای مانند وزارت آموزش و پرورش قراردادی با این کارخانه می‌بست و کاغذ مورد نیاز خود را از طریق آن تهیه می‌کرد به‌یقین اتفاق مناسبی هم آموزش و پرورش و هم برای کارخانه چوب و کاغذ مازندران می‌افتد.
اگر دولت ارز ارزان قیمت در اختیار این کارخانه قرار دهد، اگر شرایط واردات چوب از روسیه تسهیل شود، به‌یقین افزایش تولید کاغذ داخلی امکان‌پذیر خواهد شد.

افزایش تولید کاغذ داخلی امکان‌پذیر است اگر...؟/نامشخص بودن سرنوشت بیش از 2هزار پرسنل کارخانه چوب و کاغذ مازندران

وی مطرح کرد: اگر دولت ارز ارزان قیمت در اختیار این کارخانه قرار دهد تا بتواند مواد اولیه برای تولید کاغذ را ارزان خریداری کند، اگر شرایط واردات چوب با توجه به تصویب "قانون منع قطع درخت و برداشت از جنگل" تسهیل شود و برای اجرای این قانون شرایط واردات چوب از روسیه را فراهم کند، به‌یقین افزایش تولید کاغذ داخلی امکان‌پذیر خواهد شد اما اکنون علاوه بر آنکه مواد اولیه کارخانه تامین نمی‌شود، زیان‌ده نیز شده و سرنوشت بیش از 2هزار پرسنل و کارگر آن مشخص نیست.

کوزه‌گر از کوزه شکسته آب می‌خورد

وی با بیان اینکه تامین کاغذ در ایران با وجود داشتن شرایط مناسب برای تولید کاغذ به خارج و واردات وابسته است، افزود: در حالی کوزه‌گر از کوزه شکسته آب می‌خورد که ظرفیت‎های لازم برای تامین بخش قابل‌ملاحظه‌ای از کاغذ مصرفی، در داخل وجود دارد، درواقع این مسئله از ضعف مدیریتی کشور نشات می‌‌گیرد.

غفلت مسئولان و مافیای واردات کاغذ مانع تولید کاغذ در کشور

دامادی با تاکید بر اینکه به‌یقین پشت پرده به تعطیلی کشاندن کارخانه چوب و کاغذ مازندران مسئله‌ای دیگری غیر از مشکلات ظاهری آن نهفته است، تصریح کرد: آنچه که مانع شکل گرفتن تولید می‌شود، غفلت مسئولان و مافیایی واردات کاغذ است.

مسئولان نمی‌تواند حریف مافیای شکل گرفته شوند

نماینده مردم ساری در مجلس درحالی که معتقد است کارخانه چوب و کاغذ مازندران حتی توان تامین کاغذ خاورمیانه و ایجاد اشتغال برای هزاران پرسنل را دارد، گفت: متاسفانه مسئولان نسبت به تولید بی‌توجه هستند و نمی‌تواند حریف مافیای شکل گرفته شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با یادآوری اینکه رونق کارخانه چوب و کاغذ مازندران به معنای قطع درختان جنگل‌های داخل ایران نیست چراکه تنه‌های درخت از خارج وارد می‌شود، اضافه کرد: ورود این تنه‌های درخت مشکلاتی همچون ورود آفت و شب‌پره به داخل را ایجاد نمی‌کنند چراکه در تمام دنیا این تنه‌های درخت ابتدا آفت‌کشی شده و سپس وارد می‌شوند./

کاغذ – مقوا- خرید کاغذ- فروش کاغذ – خرید مقوا – فروش مقوا- تحریر – گلاسه – پشت طوسی – کرافت – دستمال کاغذی – کاغذ روزنامه – سلولزی- قیمت کاغذ – قیمت مقوا – سفارش کاغذ – سفارش مقوا – مقاله کاغذ – مقاله مقوا
Copyright © 2008-2024 Toseae Tejarat Papirous Co. All rights reserved :: کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت توسعه تجارت پاپیروس می باشد