نام شركتتاريخ عضویت
خط سبز دوران
18 اسفند 1402
حیان تجارت
15 اسفند 1402
نشر کربن
9 اسفند 1402
  

رئیس اتحادیه کاغذ و مقوای استان تهران: ضربه وزارت ارشاد به 3 هزار خانوار اتحادیه توزیع کاغذ
11 آذر 1397
فصل تجارت - رئیس اتحادیه کاغذ ومقوای استان تهران گفت: در حوزه فروش کاغذ نزدیک به 3 هزار خانوار به صورت مستقیم امرار معاش می کنند اما وزارت ارشاد به یک باره تمام اتحادیه را کنار گذاشته و فروش کاغذ را بدست گرفته.
برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت وگو با موضوع مشکلات صنعت چاپ و کاغذ و با حضور سید حسین میرباقری رئیس اتحادیه کاغذ و مقوای استان تهران و علی عوض پور دبیر کل اتاق اصناف ایران روانه آنتن شد.
سید حسن میرباقری در آغاز با بیان اینکه تا مدتی قبل، مشکلی در بازار کاغذ نداشتیم، عنوان کرد: مدتی قبل، وزارت ارشاد تمام اختیارات اتحادیه کاغذ و مقوا را در دست گرفت و توزیع این مواد به ویژه توزیع کاغذهای تحریر از طریق ارشاد صورت می گیرد و در حال حاضر کاغذ فروش ها به این کار اعتراض دارند زیرا فروشندگی کاغذ و مقوا متعلق به اتحادیه است.
وی درباره شایعات مربوط به بازار کاغذ بیان کرد: اینکه گفته می شود در حوزه صنعت چاپ و کاغذ مافیا و سلطان وجود دارد و پولشویی صورت می گیرد، نظارت شخصی است و برای هیچ کدام سند وجود ندارد.
رئیس اتحادیه کاغذ و مقوای استان تهران تاکید کرد: فروش کاغذ باید بر عهده واحدهای صنفی مرتبط باشد و کاغذ فروش ها باشد و وزارت ارشاد نباید در این حوزه ورود کند و تنها وظیفه این وزارت خانه نظارت بر روند کار است و اساسا نظارت با دخالت خیلی متفاوت است.
وی اشاره کرد: در حوزه فروش کاغذ نزدیک به 3 هزار خانوار به صورت مستقیم امرار معاش می کنند اما وزارت ارشاد به یک باره تمام اتحادیه را کنار گذاشته است و خودش فروش کاغذ را به دست گرفته است در حالی که اتحادیه نزدیک به 50 سال است که سابقه دارد و تاکنون نیز هیچ مشکلی نداشتیم و کار توزیع به خوبی انجام می شد.
علی عوض پور در ادامه با اشاره به مشکلات حوزه کاغذ بیان کرد: از زمانی که قیمت ارز افزایش پیدا کرد، بازار با مشکلاتی مواجه شد زیرا ارز مربوط به واردات کاغذ را وزارت ارشاد تائید می کند و برای این کار نیاز به مراحلی است. میزان تولید کاغذ در کشور تامین کننده همه کشور نیست و نیاز است، از طریق واردات بخشی از آنها تامین شود.
وی افزود: واحدهای صنفی و تولید کنندگان طبق قانون نظام صنفی باید سهمیه خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کنند و بهترین و ساده ترین بخش برای توزیع کاغذ نیز واحدهای صنفی حوزه کاغذ هستند. البته به دلیل اختلاف قیمتی که وجود دارد، حتما باید نظارت کافی در این زمینه وجود داشته باشد.
دبیر کل اتاق اصناف ایران با تاکید بر اینکه کار توزیع کاغذ باید به دست خود کاغذ فروش ها و واحدهای صنفی آن ها انجام شود، عنوان کرد: وزارت ارشاد در این حوزه تنها باید کار نظارتی را انجام دهد. معتقدیم هر چه انحصار در این زمینه کمتر باشد، سلامت بازار نیز بیشتر می شود.

کاغذ – مقوا- خرید کاغذ- فروش کاغذ – خرید مقوا – فروش مقوا- تحریر – گلاسه – پشت طوسی – کرافت – دستمال کاغذی – کاغذ روزنامه – سلولزی- قیمت کاغذ – قیمت مقوا – سفارش کاغذ – سفارش مقوا – مقاله کاغذ – مقاله مقوا
Copyright © 2008-2024 Toseae Tejarat Papirous Co. All rights reserved :: کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت توسعه تجارت پاپیروس می باشد