نام شركتتاريخ عضویت
چاپ و تبلیغات آراز
30 فروردين 1403
شرکت پرسال
29 فروردين 1403
مشاوره مدیریت ایلیا
21 فروردين 1403
  

مدیر یک انتشارات پاسخ داد؛ سود هزینه کاغذ در جیب چه کسانی می‌رود؟
22 اسفند 1397
مجید باشعور مدیر مسئول نشر تایماز، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص مهمترین علت گرانی کاغذ، گفت: افزایش قیمت دلار باعث گرانی تمامی اجناس شده است و این سوال باید از مسئولان پرسیده شود چراکه دولت وظیفه دارد به عنوان نماینده یک کشور جوابگو باشد؛ مثل گرانی گوشت، خودرو و سایر اجناس.

وی در خصوص میزان تاثیرگذاری افزایش قیمت کاغذ بر کاهش سرانه مطالعه، گفت: من فقط گرانی را می‌بینم و از پشت پرده خبری ندارم. شاید کشیده شدن مردم به نشر الکترونیک تا حدودی باعث افزایش سرانه مطالعه شود، اما قطعی نیست.

مدیر مسئول انتشارات تایماز در ادامه در خصوص ارتباط میان قیمت کاغذ و قیمت کتاب، اظهار داشت: اولین موضوع نظارت خوب است که متاسفانه نبود نظارت کافی باعث افزایش قیمت کاغذ و وضعیت بد اقتصادی کشور شده است.

باشعور در پاسخ به اینکه سود کاغذ نصیب چه کسانی می‌شود، بیان کرد: سود هر چیز علاوه بر کاغذ در جیب دلالان می‌رود. در رسانه‌ها هم اشاره شده که دلار ۴۲۰۰ تومانی تنها دهان دلالان را شیرین کرده و خیری از این بابت به مردم نرسیده است.

مدیر مسئول انتشارات تایماز با اشاره به تفاوت سرانه مطالعه ایران با جهان، گفت: آمار‌ها متفاوت هستند و من اطلاعات چندانی از این قضیه ندارم، اما می‌گویند سرانه مطالعه در ایران ۳ دقیقه است.

وی افزود: آن چیزی که به عنوان ناشر می‌توانم بگویم این است که وقتی کتاب‌های سری شومز را در ایران از انگلیسی به فارسی ترجمه و چاپ کردم، تیراژ آن از ۵۰۰ نسخه بالاتر نمی‌رود؛ اما همین کتاب در کشور ترکیه در انتشارات آکادمیک نوبل به زبان ترکی ترجمه و چاپ می‌شود که تیراژ آن سالانه بیش از ۱۰ هزار تاست.

کاغذ – مقوا- خرید کاغذ- فروش کاغذ – خرید مقوا – فروش مقوا- تحریر – گلاسه – پشت طوسی – کرافت – دستمال کاغذی – کاغذ روزنامه – سلولزی- قیمت کاغذ – قیمت مقوا – سفارش کاغذ – سفارش مقوا – مقاله کاغذ – مقاله مقوا
Copyright © 2008-2024 Toseae Tejarat Papirous Co. All rights reserved :: کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت توسعه تجارت پاپیروس می باشد