نام شركتتاريخ عضویت
چاپ و تبلیغات آراز
30 فروردين 1403
شرکت پرسال
29 فروردين 1403
مشاوره مدیریت ایلیا
21 فروردين 1403
  

رئیس کمیته فرهنگ و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس: ارز اختصاص داده شده به واردات کاغذ، صرف موارد دیگری می شود
15 تير 1398
رئیس کمیته فرهنگ و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس درباره اثرگذاری ارز بر قیمت کاغذ عنوان کرد: متاسفانه ارزی که برای کاغذ اختصاص داده شده در مواردی صرف کار دیگری شده است و حتی در مواردی کاغذها پس از ورود به کشور، احتکار شده اند.
برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت و گو با موضوع تداوم چالش گرانی کاغذ و نبود متولی مستقیم در این عرصه و با حضور حجت الاسلام دکتر احمد مازنی رئیس کمیته فرهنگ و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و دکتر ابوالفضل روغنی رئیس صندوق تولید کنندگان کاغذ و مقوا به روی آنتن رفت.
ابوالفضل روغنی در آغاز درباره ارزش کاغذ در جوامع گفت: کاغذ یک کالای فرهنگی است و در شاخص های اقتصادی در تمام جهان، جایگاه ویژه ای دارد و به همین دلیل حساسیت خاصی بر آن وجود دارد و رهبر معظم انقلاب نیز بر این موضوع تاکید داشتد.
وی درباره عوامل گرانی کاغذ اظهار کرد: عامل اصل گرانی کاغذ این است که در داخل کشور ظرفیت کاملی برای تولید تمام نیازها وجود ندارد. در کشور حدود 380 هزار تن کاغذ تحریر نیاز داریم که در بهترین حالت در کشور حدود 150 هزار تن می توانیم تولید کنیم یعنی ناگزیر و ناچار هستیم که اقدام به واردات کنیم.
رئیس صندوق تولید کنندگان کاغذ و مقوا در گفتگو با رادیو گفت و گو به فرآیند واردات اشاره کرد و بیان داشت: قیمت جهانی کاغذ در چند سال گذشته افزایش پیدا کرده است و از سوی دیگر نرخ ارز نیز در داخل کشور به شدت گران شده است. البته ارز 4200 تومانی را به عنوان مبنای خرید کالاهای فرهنگی از جمله کاغذ در نظر گرفته اند که متاسفانه این موضوع محل ایجاد رانت و فساد شده است و در حقیقت عامل اصلی بروز چنین مشکلی در حوزه کاغذ است. در واقع اگر ارز 4200 تومانی نداشتیم، قطعا وضعیت تجارت در بازار کاغذ بهتر بود.
وی اضافه کرد: با وجود حضور دستگاه های مختلف، یک تداخل در وظایف از جمله وزارت صنعت و وزارت فرهنگ و ارشاد ایجاد شده که این دو وزارت خانه با یکدیگر تفاهم ندارند.
حجت الاسلام احمد مازنی در آغاز با بیان اینکه ایران در شرایط جنگ روانی و اقتصادی است، گفت: در چنین شرایطی، رسانه حتما نقش مهمی دارد و در کنار رسانه های مجازی، رسانه های مکتوب نیز همچنان نقش چالشی خودش را می تواند حفظ کند و به همین جهت معتقد هستم در چنینی شرایط، به همان نسبت که دولت برای معیشت مردم امکانات ویژه ای اختصاص می دهند باید برای تامین کاغذ مورد نیاز مردم بخصوص مطبوعات، اقدامات لازم را انجام دهد.
وی با اشاره به اخلال در عرضه و توزیع کاغذ در کشور اظهار کرد: در این راستا با حضور وزیر صنعت، اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جلساتی در کمیسیون فرهنگی برگزار کردیم. واقعیت این است مدیریت منسجم و متمرکزی در حوزه کاغذ وجود دارد و در جلساتی که داشتیم قرار شد کمیته مشترکی تشکیل دهیم اما یا این کمیته تشکیل نشد و یا اگر هم تشکیل شد از نمایندگان مجلس دعوت نشد.
رئیس کمیته فرهنگ و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس درباره اثرگذاری ارز بر قیمت کاغذ عنوان کرد: متاسفانه ارزی که برای کاغذ اختصاص داده شده است در مواردی صرف کار دیگری شده است و حتی در مواردی کاغذها پس از ورود به کشور، احتکار شده است.

کاغذ – مقوا- خرید کاغذ- فروش کاغذ – خرید مقوا – فروش مقوا- تحریر – گلاسه – پشت طوسی – کرافت – دستمال کاغذی – کاغذ روزنامه – سلولزی- قیمت کاغذ – قیمت مقوا – سفارش کاغذ – سفارش مقوا – مقاله کاغذ – مقاله مقوا
Copyright © 2008-2024 Toseae Tejarat Papirous Co. All rights reserved :: کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت توسعه تجارت پاپیروس می باشد