نام شركتتاريخ عضویت
چاپ و تبلیغات آراز
30 فروردين 1403
شرکت پرسال
29 فروردين 1403
مشاوره مدیریت ایلیا
21 فروردين 1403
  

ارز 4200 تومانی به کاغذ فرهنگی اختصاص یافت
17 تير 1398
رئیس اتحادیه ناشران، هومان حسن پور گفت: در حال حاضر ثبت سفارشات انجام شده و قیمت ها در آمده است و با ارز 4200 کاغذ فرهنگی وارد ، ارائه و توزیع می شود.
بحث کاغذ همچنان داغ است . تا کنون تمهیداتی برای بهبود این وضع انجام شده است اما همچنان این روند ادامه دارد .در گذشته نه چندان دور به گفته هومان حسن پور رئیس اتحادیه ناشران گروهی تمایل نداشتند ارز دولتی به کاغذ تعلق بگیرد و توجیه شان فساد آور بودن آن آن بود و البته عده ای این را به سود خودشان نمی دیدند اما طی این دو هفته اخیر تصمیماتی اجرایی شد و واردات و ارائه کاغذ به همان روال قبلی و با ارز 4200 تومانی ارائه شد. در ادامه ، گفت و گو با هومان حسن پور رئیس اتحادیه ناشران را می خوانید که در آن به وضعیت کنونی کاغذ اشاره شده است.
هومان حسن پور رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با بیان این مطلب که در بحث کاغذ پروسه ای سه گانه توزیع، تخصیص و نظارت وجود دارد، گفت : بحث توزیع کاغذ جدا از تخصیص و نظارت است. قبل از توزیع، تخصیص مهمتر است.
رئیس اتحادیه ناشران افزود: در شهریور ماه سال گذشته کارگروهی تشکیل شد که شامل نماینده هایی از بخش های مختلف بود که بنا بود این کارگروه تامین کاغذ را به عهده بگیرد.
وی ادامه داد : متاسفانه در نمایشگاه کتاب با مشکل جدی مواجه شدیم و به دنبال آن افرادی پیشنهاد دادند که ارز کاغذ کتاب نیمایی شود که با این وجود نشر کتاب خیلی محدود می شد اما در نهایت در نمایشگاه کتاب بنا شد بحث کاغذ فرهنگی از سایر کاغذ ها جدا شد که به این بخش ارز 4200 اختصاص دادند.
کاغذ فرهنگی
هومان حسن پور بیان کرد: جهت واردات و تخصیص کاغذ کتاب و کاغذ روزنامه کارگروه هایی تشکیل دادند و بنا شد بحث کاغذ کتاب در معاونت فرهنگی پیگیری شود و کاغذ مطبوعات در معاونت مطبوعاتی بررسی شود
هومان حسن پور با اشاره به اینکه در حال حاضر کاغذ ها تفکیک شد کاغذ فرهنگی از غیر فرهنگی تفکیک شد، افزود: کاغذ فرهنگی به دو قسمت تقسیم شد و به معاونت فرهنگی و معاونت مطبوعاتی ارجاع داده شد که هر کدام از این معاونت ها یک کارگروهی برای خودشان ایجاد کردند و کارگروه ها مراحل ورود کاغذ تخصیص کاغذ و توزیع و نظارت را بر عهده گرفتند.
وی همچنین گفت: در معاونت فرهنگی احکامی صادر شد کارگروه کاغذ شروع به کار کرده است و خوب عمل کردند و اگر در قسمت تخصیص و توزیع و نظارت اگر همینقدر نقش پر رنگ باشد اوضاع بهبود پیدا می کند .
رئیس اتحادیه ناشران گفت: مدت زیادی کاغذ در بازار نبوده و الان کاغذ وارد بازار شده است و ممکن است مشکلاتی ایجاد شود.
وی افزود: خوشبختانه کارگروه تخصیص سخنگو خواهد داشت و دائم قرار است اطلاع رسانی کند و اعلام نظر کند تا ناشران محترم و مردم شرایط را بدانند و افراد سوء استفاده نکنند. کارگروه تخصیص متشکل از اتحادیه آشنا و اتحادیه تهران و معاونت ارشاد است.

کاغذ – مقوا- خرید کاغذ- فروش کاغذ – خرید مقوا – فروش مقوا- تحریر – گلاسه – پشت طوسی – کرافت – دستمال کاغذی – کاغذ روزنامه – سلولزی- قیمت کاغذ – قیمت مقوا – سفارش کاغذ – سفارش مقوا – مقاله کاغذ – مقاله مقوا
Copyright © 2008-2024 Toseae Tejarat Papirous Co. All rights reserved :: کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت توسعه تجارت پاپیروس می باشد