نام شركتتاريخ عضویت
چاپ و تبلیغات آراز
30 فروردين 1403
شرکت پرسال
29 فروردين 1403
مشاوره مدیریت ایلیا
21 فروردين 1403
  

همه چیز درباره اختراع کاغذ
27 شهريور 1398
از زمان اختراع نوشتن ، مردم در تلاش بودند تا چیزی بنویسند که راحت تر از پاپیروس یا کاغذ پوستی، و همچنین ساخت آن ساده تر و ارزان تر باشد.

اما 3000 سال طول کشید تا کاغذ بیاید! کاغذ در حدود 100 سال قبل از میلاد در چین اختراع شد. در سال 105 میلادی ، تحت امپراتور سلسله هان Ho-Ti ، یک مقام دولتی در چین به نام Ts'ai Lun اولین کسی بود که صنعت کاغذ سازی را آغاز کرد.
چگونه اولین کاغذ درست شد؟

به نظر می رسد که Tsai Lun کاغذ خود را با مخلوط کردن پوست ریز خرد شده توت و کنف که با آب مخلوط کرده ، آنرا صاف کرده و سپس آب آن را بیرون آورده و می گذارد تا در آفتاب خشک شود .

او ممکن است ایده خود را بر روی پارچه پوست که پایه آن در چین بسیار رایج بوده و همچنین از پوست توت ساخته شده است پایه گذاری کند. پارچه کنف نیز در چین رایج بود. اختراع Ts'ai Lun موفقیت بزرگی بود ، و شروع به استفاده در سراسر چین شد.

حتی بعد از اینکه مردم در چین شروع به استفاده از کاغذ کردند ، هزار سال دیگر طول کشید تا مردم در سراسر اوراسیا از کاغذ استفاده کنند. در دهه 400 میلادی ، مردم هند نیز از کاغذ استفاده می کردند ، و تا دهه 600 نیز کره و از کره به ژاپن رسیده بود .

با گسترش امپراتوری اسلامی به پاکستان در حدود 700 میلادی ، مردم در خلافت عباسی نیز شروع به استفاده از کاغذ کردند.

برای معامله گران جاده ابریشم ، کاغذ یک مزیت بزرگ داشت: جوهر را جذب می کرد ، بنابراین قابلیت پاک شدن نداشت. روی پاپیروس ، جوهر روی سطح کاغذ شسته می شد ولی آثار آن باقی می ماند. این امر جعل را سخت تر کرد. بانکداران و مشاغل شروع به نیاز به کاغذ برای قراردادها کردند.

در ابتدا معامله گران کاغذ خود را از چین ، آسیای میانه و هند خریداری می کردند. اما تا سال 800 میلادی تولید کنندگان اسلامی در حال تهیه کاغذ خود بودند.
کاغذ در مصر قرون وسطی

با رسیدن کاغذ به غرب آسیا ، مردم به جای کتیبه هایی که مردم در چین و هند از آن استفاده می کردند ،شروع به تبدیل کتیبه های خود به کتاب کردند.
تاریخ اختراع کتاب و چاپ آن

این ایده به سمت شرق پخش شد و در حدود 1000 سال میلادی ، مردم حتی در چین و هند کتیبه های خود را کتاب می کردند . برای دستیابی به قالب جدید کتاب و به نوعی کپی کردن ، چاپگرها در چین حک کردن با بلوک چوبی را اختراع کردند .
تاریخچه کاغذ در اروپا

اروپایی ها هنوز هم ازکاغذ پوست استفاده میکردند ، و یا با قیمت های بالا از مصر می خریدند.اما خیلی زود این روال تغییر کرد. تا سال 1250 میلادی ، فناوری تولید کاغذ مصری به ایتالیا رسید و ایتالیایی ها کاغذهای خوبی تهیه کردند و آن را به سراسر اروپا فروختند.
اختراع کاغذ در ایتالیا

سپس مرگ سیاه صنعت کاغذ را در مصر خراب کرد. در سال 1338 راهبان فرانسوی شروع به ساختن کاغذ خود کردند. اروپایی ها از چرخ آبی برای کارخانه های تولید کاغذ استفاده می کردند ، بنابراین می توانستند کاغذ را ارزان تر کنند.

تا دهه 50 ، اروپایی ها به مردم شمال آفریقا و مملوک مصر و غرب آسیا کاغذ ،به همراه چیزهای دیگر مانند شکر می فروختند .

تا سال 1411 - تقریباً هزاره و نیم پس از اختراع - مردم آلمان شروع به تولید دستمال کاغذی خود از پارچه ها کردند . هنگامی که آنها یاد گرفتند که کاغذ درست کنند ، بیشتر به یادگیری چاپ چینی نیز علاقه مند شدند و مردی به نام گوتنبرگ اولین کتاب مقدس چاپ شده را در سال 1453 تولید کرد.

دستمال کاغذی هنوز بسیار گرانتر از کاغذ مدرن بود ، که از چوب با مواد شیمیایی اضافه شده ساخته شده است
اختراع کاغذ در مکزیک

تا این زمان ، مردم کشور آزتک (مکزیک مدرن) نیز به طور مستقل کاغذ اختراع کردند. کاغذ آنها از الیاف گیاهی آگارو ساخته شده بود و مردم از آن برای تهیه کتاب استفاده می کردند.

در همین حال ، در چین مردم از کاغذ به روش های متفاوت و بیشتری استفاده می کردند. آنها از کاغذ مخصوص بادبادک ها (650 میلادی) ، کارت های بازی (800 میلادی) ، پنکه های تاشو (1100s میلادی) و حتی تا دهه 1300 برای کاغذ توالت استفاده می کردند.

کاغذ – مقوا- خرید کاغذ- فروش کاغذ – خرید مقوا – فروش مقوا- تحریر – گلاسه – پشت طوسی – کرافت – دستمال کاغذی – کاغذ روزنامه – سلولزی- قیمت کاغذ – قیمت مقوا – سفارش کاغذ – سفارش مقوا – مقاله کاغذ – مقاله مقوا
Copyright © 2008-2024 Toseae Tejarat Papirous Co. All rights reserved :: کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت توسعه تجارت پاپیروس می باشد