نام شركتتاريخ عضویت
چاپ و تبلیغات آراز
30 فروردين 1403
شرکت پرسال
29 فروردين 1403
مشاوره مدیریت ایلیا
21 فروردين 1403
  

احمد ابوالحسنی خبر داد: خدمات چاپ و خدمات زینک از مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند.
1 بهمن 1398
🔺تلاش های فعالان عرصه چاپ به ثمر نشست و امروز مجلس شورای اسلامی طرح معافیت مالیاتی برای صنعت چاپ را تصویب کرد. گفتنی است این معافیت مالیاتی مربوط به خدمات چاپ و زینک می شود.

این روزها به دلیل وجود تحریم های همه جانبه حوزه چاپ با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کند. یکی از این مشکلات مسئله مالیات بر ارزش افزوده است. قابل اشاره است که فعالان این حوزه ملزم به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده ای بودند که در اصل باید از مصرف کننده نهایی اخذ شود و این مطلب جزو هزینه های بسیار سنگینی بود که بر مشکلات این صنعتگران زحمتکش می افزود و بسیاری از فعالان این حوزه را تا مرز ورشکستگی کشانده بود.

در این بین افراد فعال حوزه چاپ به رایزنی با دولت مردان پرداختند و مشکلاتشان را برای اهالی مجلس توضیح دادند که منجر به معافیت مالیاتی پیش گفته شد. باید گفت از آنجا که حوزه چاپ یکی از قطب های اقتصادی مهم کشور است اهالی مجلس توجه و التفات ویژه ای به آن دارند، در همین راستا جلسات متعددی با حضور فعالان چاپ و اهالی مجلس برای معافیت مالیاتی صنعت چاپ برگزار شد. این رایزنی های قبل از نمایشگاه چاپ و بعد از آن انجام شد تا احمد ابوالحسنی امروز خبر تأیید شدن آن و معافیت خدمات چاپ و زینک از مالیات بر ارزش افزوده را به چاپ و نشر آنلاین اعلام کند.

گفتنی است که این مهم با همت و تلاش دست اندرکاران این حوزه از جمله احمد ابولحسنی (رئیس سابق اتحادیه لیتوگرافان و عضو هئیت مدیره اتحادیه چاپخانه ‌داران)، احمد رضا اعتماد مظاهری (مدیر عامل شرکت تعاونی چاپخانه‌ داران تهران)، غلامرضا شجاع (مدیر عامل شرکت تعاونی لیتوگرافان و عضو هئیت مدیره اتحادیه لیتوگرافان)، امیر شهلائی مقدم (بازرس اتحادیه چاپخانه داران)، احمد فروزیده (از فعالان صنعت چاپ و مدیر چاپ ۱۲۸)، محمد بیطرفان (رئیس انجمن علمی چاپ کشور)، محمد رضا جعفریان (مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران و تهران) انجام شد.
معافیت مالیاتی چاپخانه‌ ها و لیتوگرافی‌ ها

امروز احمد ابولحسنی از معافیت چاپخانه ها و لیتوگرافی ها از مالیات بر ارزش افزوده خبر داد. وی همچنین افزود: جای دارد تا از زحمات تک تک عزیزانی که در این باره تلاش کردند، تشکر کنیم. ما برای انجام این امر مهم که می توان آن را نقطه عطفی در تاریخ چاپ کشور محسوب کرد، جلسات بسیاری را با حضور فعالان حوزه چاپ برگزار کردیم و صحبت های بسیاری نیز با رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس الیاس حضرتی و همچنین جمشید جعفر پور، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی داشتیم. در همین رابطه معصومه آقاپور نماینده مجلس نیز در نمایشگاه حضور داشتند و به مطالبات فعالان حوزه چاپ گوش سپردند.

ابوالحسنی افزود: تلاش های بسیاری برای این مهم صورت گرفت و ما جلسات زیادی را برگزار کردیم. در همین راستا در طی هفته های اخیر بنده و تنی چند از دوستان دغدغه مند این صنعت، چندین روز در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کردیم و با پیگیری های لازم بالاخره تلاش هایمان به ثمر رسید.
جا دارد که بنده در اینجا تشکر ویژه ای از آزاده سربلند مهندس سید مجتبی احمدی، مدیر کل دفتر امور هماهنگی طرح جامع مالیاتی داشته باشم که از سوی سازمان مالیاتی در مجلس حضور یافته و موافقت خود را با این طرح اعلام کردند.

عضو هئیت مدیره اتحادیه چاپخانه داران همچنین اظهار داشت: مدت ها بود که پیگیر این مطلب بودیم اما برای اینکه به شعار دادن صرف تبدیل نشود صبر کردیم تا تلاش هایمان به ثمر برسد و سپس این خبر خوش را به جامعه صنعت چاپ بدهیم.
وی در پایان از تمامی افرادی که در این باره تلاش کردند و نامی از آنها برده نشد تشکر کرد و افزود: کارهای بسیاری باید در صنعت چاپ کشور انجام شود و این اولین قدم هایی است که در این راه برداشته شده است.

کاغذ – مقوا- خرید کاغذ- فروش کاغذ – خرید مقوا – فروش مقوا- تحریر – گلاسه – پشت طوسی – کرافت – دستمال کاغذی – کاغذ روزنامه – سلولزی- قیمت کاغذ – قیمت مقوا – سفارش کاغذ – سفارش مقوا – مقاله کاغذ – مقاله مقوا
Copyright © 2008-2024 Toseae Tejarat Papirous Co. All rights reserved :: کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت توسعه تجارت پاپیروس می باشد