نام شركتتاريخ عضویت
خط سبز دوران
18 اسفند 1402
حیان تجارت
15 اسفند 1402
نشر کربن
9 اسفند 1402
  

رویه عادی ترخیص کاغذ از گمرکات
19 بهمن 1398
سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: ترخیص کاغذ از فصل پائیز سال جاری در گمرکات رویه عادی به خود گرفته و کماکان در حال انجام است.

«روح الله لطیفی» در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: گمرک به عنوان مجری قوانین کشور در تجارت خارجی است.
وی اظهارداشت: زمانی یک کالا از گمرک ترخیص می شود که مجوزهای قانونی از دستگاه های مرتبط صادر و فرآیند رویه صادرات و واردات بطور کامل طی شود.
سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: پس از اینکه این مراحل بطور کامل طی شدگمرک مجاز به ترخیص کالاهاست.
وی افزود: امسال دو شوک در زمینه کاغذ در کشور ایجاد شد و سازمان های مجوز دهنده بایدتائیدیه ترخیص کالا را به گمرک ارائه می دادند شوک نخست مربوط به اریبهشت ماه سال جاری بود که مشخص نبود شاخص ارزی کاغذ چه عددی است یعنی به کاغذ همانند سال گذشته ارز چهار هزار و 200 تومانی اختصاص خواهد یافت یا ارز نیمایی بر این اساس پس از بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه کتاب و فرمایشات معظم له مبنی بر اینکه کالای فرهنگی مثل کتاب نباید از دسترس مردم خارج شود دولت هم بر این مهم صحه گذاشت و در خرداد ماه سال جاری ارز چهار هزار و 200 تومانی برای کاغذ در نظرگرفت و این موضوع باعث شد کاغذ به سرعت ترخیص شود.
لطیفی بیان داشت: پس از این مرحله در مهر ماه و پائیز امسال نیز دستگاه های متولی در حوزه کاغذ به خصوص کاغذ های دارای گرماژ بالای 150 گرم با مشکلاتی مواجه شدندچرا که این کاغذها یک بخشی بصورت مشترک در اقلام فرهنگی مثل کتاب و مجلات استفاده می شود ولی بیشتر آن در بحث بسته بندی کالاها کاربرد دارد.
وی ادامه داد: کاغذهای با گرماژ 150 تا 250 گرم مشترک و بالای 250 گرم در صنایع بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرد.
سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: استاندارد هم باید کاربرد کاغذها را تائید می کرد و دستگاه های مجوز دهنده مثل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز باید بر این مهم صحه می گذاشت.
وی افزود: پس از تعیین و تکلیف رویه کاربرد کالا بوسیله دستگاه های مرتبط مجوز صادر شده و از فصل پائیز ترخیص کالایی مانند کاغذ در گمرکات رویه عادی در پیش گرفته و تجار هم بدون اینکه دپوی در گمرکات اتفاق بیفتد کاغذ را از گمرکات ترخیص و در بازار عرضه می کنند.

کاغذ – مقوا- خرید کاغذ- فروش کاغذ – خرید مقوا – فروش مقوا- تحریر – گلاسه – پشت طوسی – کرافت – دستمال کاغذی – کاغذ روزنامه – سلولزی- قیمت کاغذ – قیمت مقوا – سفارش کاغذ – سفارش مقوا – مقاله کاغذ – مقاله مقوا
Copyright © 2008-2024 Toseae Tejarat Papirous Co. All rights reserved :: کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت توسعه تجارت پاپیروس می باشد