نام شركتتاريخ عضویت
خط سبز دوران
18 اسفند 1402
حیان تجارت
15 اسفند 1402
نشر کربن
9 اسفند 1402
  

عدم تأمین مواد اولیه با کیفیت سنگ لای چرخ تولید کاغذ بسته‌بندی است
5 اسفند 1398
تولیدکننده صنایع کاغذی در ساوه عدم تأمین مواد اولیه با کیفیت را مهم‌ترین سنگ لای چرخ افزایش تولید دانست.
عدم تأمین مواد اولیه با کیفیت سنگ لای چرخ تولید کاغذ بسته‌بندی است

سامان اسفندیاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: این شرکت به‌منظور کاهش وابستگی به تولیدات خارجی در شهر صنعتی کاوه تأسیس شد، اما عدم تأمین مواد اولیه با کیفیت و در دسترس، مهم‌ترین سنگ لای چرخ افزایش تولید و صادرات است.

وی با اشاره به این‌که ماده اولیه از کاغذهای ضایعاتی و کارتن تأمین می‌شود، افزود: این‌گونه کاغذهای ضایعاتی هم در ایران متولی خاصی ندارد و هم این‌که تفکیک زباله از مبدأ توجه خاصی نمی‌شود و در بحث‌های توسعه‌ای تأمین مواد اولیه و باکیفیت و به‌موقع، معضل داریم.

این تولیدکننده اظهار کرد: در واردات مواد اولیه تولید کاغذ نیز مشکلاتی وجود دارد که به‌رغم پیگیری سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و گشایشی در این مهم رخ داده است، اما نیازمند همکاری گمرک و محیط‌زیست است تا بتوانیم بخشی از نیاز داخل به تأمین واردات انجام شود.

اسفندیاری با اشاره به این‌که این شرکت ظرفیت تولید سالانه 30 هزار تن کاغذ با استفاده از کاغذ باطله (آخال) را دارا است، گفت: سالانه 5 درصد تولیدات این شرکت به کشورهای همسایه صادر می‌شود که کشورهای عراق و افغانستان بیشترین بازارهای هدف تولیدات را شامل می‌شوند که در صورت تأمین مواد اولیه مکفی، شاهد افزایش بیش از پیش خواهیم بود.

وی ادامه داد: در سال جاری حدود دو هزار تن انواع کاغذ بسته‌بندی (لاینر، فلوتینگ و تست لاینر) به کشورهای مذکور صادر شد.

این تولیدکننده اظهار کرد: تولید کاغذ بسته‌بندی به دلیل رعایت مسائل زیست‌محیطی، یک صنعت استراتژیک به شمار می‌رود از این‌رو دنیا با دوری از بسته‌بندی پلاستیکی به سمت بسته‌بندی کاغذی و سلولزی حرکت می‌کنند.

اسفندیاری بیان کرد: در چرخه زیست‌محیطی، کاغذ امکان بازیافت را دارد و کم‌ترین آسیب را به محیط‌زیست وارد می‌کند، از سویی یک صنعت اشتغال‌زا به شمار می‌رود.

وی گفت: به ازای میزان سرمایه‌گذاری که در صنعت کاغذسازی صورت می‌گیرد، تعداد بسیاری شغل به‌طور مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود از این‌رو نگاه ویژه مسئولان ارشد در رفع موانع صادرات و واردات و رونق و پویائی اقتصاد مؤثر است و می‌تواند ایران را به قطب صنعت کاغذ در بخش‌های مختلف خاورمیانه و آسیا تبدیل کند.

کاغذ – مقوا- خرید کاغذ- فروش کاغذ – خرید مقوا – فروش مقوا- تحریر – گلاسه – پشت طوسی – کرافت – دستمال کاغذی – کاغذ روزنامه – سلولزی- قیمت کاغذ – قیمت مقوا – سفارش کاغذ – سفارش مقوا – مقاله کاغذ – مقاله مقوا
Copyright © 2008-2024 Toseae Tejarat Papirous Co. All rights reserved :: کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت توسعه تجارت پاپیروس می باشد