نام شركتتاريخ عضویت
چاپ و تبلیغات آراز
30 فروردين 1403
شرکت پرسال
29 فروردين 1403
مشاوره مدیریت ایلیا
21 فروردين 1403
  

آتش نوسانات ارز بر جان بازار کاغذ/ تولید دفتر ۶۰ درصد کاهش یافته است
24 شهريور 1400
عضو انجمن تولیدکنندگان نوشت افزارگفت: درحال حاضر وضعیت بازار فروش دفتر درآستانه سال تحصیلی در یک شرایط مبهم قرار دارد؛ اگر بخواهیم برای سال جدید دفتری تولید کنیم باید کاغذ را با قیمت روز دلار تهیه و درنتیجه با قیمت بالا به دست مصرف کننده برسانیم.

گروه بازرگانی بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «امیر شیخ الملوکی» فعال بخش خصوصی و عضو انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار در گفتگو با بازارنیوز به وضعیت فروش و تولید دفتر در آستانه سال تحصیلی جدید اشاره در تشریح این مسئله گفت: همزمان با رونق کسب و کار در بازار، افزایش قیمت برخی از کالا‌ها در وضعیت عرضه و تقاضا خود را نشان می‌دهد. درحال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا وضعیتی به وجود آمده که واحد‌های تولیدی و مراکز فروش نوشت افزار دائما تعطیل بوده‌اند؛ در این سال‌ها فروش و تولید قابل توجهی نداشته‌ایم.

عضو انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار خاطرنشان کرد: علاوه بر تعطیلی فروشگاه‌ها، طی این دوسال مدارس به طور کامل تعطیل بوده و بازاری که هر سال درآستانه سال تحصیلی جدید برپا می‌شد، تاکنون محقق نشده است؛ مضاف بر این مسئله از ابتدای سال افزایش قیمتی نداشته ایم، اما درحال حاضر وضعیت تولید دفتر بسیار مبهم است چرا که قیمت کاغذ نسبت به دوسال پیش افزایش چشمگیری داشته است.

وی با بیان این که نوسانات بازار ارز باعث افزایش قیمت کاغذ و دفتر شده است گفت: درحال حاضر کاغذ کشش بیشتری برای این مسئله ندارد چرا که اکنون مشکل بازار این است که حتی از سوی تولیدکنندگان دفتر هم ثبت سفارش قابل قبولی برای خریدکاغذ صورت نمی‌پذیرد؛ اگر بخواهیم کاغذ را در شرایط فعلی بازار ارز خریداری کنیم یقینا بسیار گران‌تر از قبل خواهد بود و نتیجه چنین خریدی، جهش قیمتی است که ضرر آن تنها متوجه مصرف کننده می‌شود.

کاهش قیمت کاغذ، وابسته به کاهش نرخ ارز

شیخ الملوکی در ادامه به مولفه‌های ثبات بازار کاغذ و دفتر اشاره و در تشریح این موضوع گفت: اعتقاد من بر این است که اگر بازار ارز روند نزولی پیدا کند به تبع آن بازار فروش کاغذ هم شاهد تحرکات مثبتی خواهد بود. درحال حاضر کاغذ یک کالای وارداتی است و به دلیل گرانی نرخ ارز نمی‌توان شرایط ایده‌آلی برای آن در نظر گرفت.

این فعال بخش خصوصی متذکر شد: اگر وضعیت بازار کمی بهتر شود می‌توانیم حجم دفاتری را که از سال‌های قبل که تولید کرده‌ایم را به فروش برسانیم، اما در حال حاضر وضعیت بازار دفتر بسیار بد است. اکنون در مقایسه با دو سال گذشته، در سال جاری کاهش تولید محسوسی را تجریه کرده‌ایم و طبق آخرین برآورد‌ها این کاهش تولید رقمی بالغ بر ۶۰ درصد بوده است.

وی در خصوص تعیین و تکلیف وضعیت بازار دفتر و افزایش قیمت آن گفت: بسیاری از تولیدکنندگان محصولات متعددی را آماده فروش در بازار کرده اند اما به نظر نمی‌رسد در چنین بازار کسادی افزایش قیمتی در دفتر‌ها و یا دیگر محصولات محقق شود. افزایش قیمت دفتر زمانی انجام می‌شود که قیمت کاغذ به دلیل نوسانات بازار ارز به یکباره به رقم یک میلیون تومان برسد؛ اگر قرار باشد تولیدکننده، کاغذ یک میلیون تومانی را برای تولید دفتر بخرد باید در خروجی کار خود این افزایش قیمت را در نظر بگیرد و این کار نتیجه ای جز گرانی دفتر برای مصرف کننده نخواهد بود.

کاغذ – مقوا- خرید کاغذ- فروش کاغذ – خرید مقوا – فروش مقوا- تحریر – گلاسه – پشت طوسی – کرافت – دستمال کاغذی – کاغذ روزنامه – سلولزی- قیمت کاغذ – قیمت مقوا – سفارش کاغذ – سفارش مقوا – مقاله کاغذ – مقاله مقوا
Copyright © 2008-2024 Toseae Tejarat Papirous Co. All rights reserved :: کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت توسعه تجارت پاپیروس می باشد