نام شركتتاريخ عضویت
چاپ و تبلیغات آراز
30 فروردين 1403
شرکت پرسال
29 فروردين 1403
مشاوره مدیریت ایلیا
21 فروردين 1403
  

تاثیر بازگشایی مدارس در قیمت کاغذ/ثبات موجود در بازار کاغذ شکننده است
7 آذر 1400
رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا گفت: ثبات موجود در بازار کاغذ شکننده است و باید برای تداوم ثبات اقدامات لازم در نظر گرفته شود تا در آینده شاهد افزایش قیمت کاغذ در بازار نباشیم عواملی که زمینه افزایش کاغذ را در بازار فراهم می‌کند.

سید حسن میرباقری در گفت‌وگو با میزان پیرامون آخرین تحولات قیمت کاغذ در بازار گفت: عدم نوسان در قیمت کاغذ طی ماه‌های اخیر به همت واردکنندگان خوش نام و شناسنامه‌دار همچنین همکاری وزارت صمت انجام شده است.

وی در همین راستا ادامه داد: ثبات موجود در بازار کاغذ شکننده است و باید برای تداوم ثبات اقدامات لازم در نظر گرفته شود تا در آینده شاهد افزایش قیمت کاغذ در بازار نباشیم چرا که برهم خوردن تعادل بین عرضه و تقاضای این کالای استراتیک نتایج ناخوشایندی همانند افزایش قیمت کاغذ را به دنبال دارد.

میرباقری با اشاره به آینده بازار کاغذ بیان کرد: ثبات در بازار کاغذ نیازمند همراهی و همکاری بیشتر است در شرایط فعلی تحریم‌ها ادامه فعالیت برای واردکنندگان را با دشواری‌های فراوانی همراه کرده است این در حالی است که با افزایش میزان مصرف کاغذ در بازار و بازگشایی مدارس و نیاز آنان به استفاده از کاغذ زمینه افزایش قیمت کاغذ دور از انتظار نیست.


وی تاکید کرد: برای حفظ تعادل قیمت و جلوگیری از نوسانات قیمت کاغذ باید زمینه تسهیل واردات برای واردکنندگان فراهم شود تا بدین وسیله شاهد افزایش قیمت کاغذ در بازار نباشیم در گذشته شرایط برای واردات اینگونه نبود و وارد کنندگان با حداقل سرمایه حداکثر کالا را وارد می‌کردند و با مشکلات متعدد روبرو نبودند در عین حال ریسک واردات کالا برای واردکنندگان نیز در طی سال‌های اخیر بسیار بالا رفته و همه مسئولیت بر عهده خود واردکنندگان است.

رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا به تدبیر انجمن کاغذ و مقوا اشاره و بیان کرد: انجمن کاغذ و مقوا برای اینکه شرایط مناسب تری را برای تعادل در بازار کاغذ ایجاد کند، اقدام به واردات برخی از اغلام مورد نیاز و مواد اولیه تولید کاغذ کرده تا بدین وسیله میزان تولید کاغذ داخلی افزایش یافته و نیاز به واردات کاهش یابد.

وی ابراز کرد: ازآنجا که کاغذ یک کالای وارداتی محسوب می‌شود لذا قیمت آن نیز وابسته به قیمت‌های بازار‌های جهانی خواهد بود اکنون که قیمت کاغذ در بازار‌های جهانی افزایش پیدا کرده خرید این کالا از بازار نیز با قیمت‌های بالاتری انجام خواهد شد لذا پیش بینی می‌شود کاغذ‌هایی که در آینده خریداری می‌شود با قیمت بالاتری وارد بازار داخل شود از سوی دیگر افزایش قیمت حمل و نقل نیز تاثیر مستقیم بر قیمت کالا‌های وارداتی خصوصاً کاغذ می گذارد.

میرباقری اظهار کرد: در مکاتباتی که اخیرا با مسئولین داشتیم خواهان تسهیل در تخصیص ارز و تسهیل در ثبت سفارش‌ها شدیم تا بدین طریق بتوانیم کاغذ بیشتری وارد کرده و از ایجاد نوسانات در بازار کاغذ جلوگیری کنیم.

میرباقری همراهی وارکنندگان با جامعه را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: ما معتقدیم همه ما در کنار هم باید تلاش کنیم و هدف خود را تنها رفع مشکلات و توجه به منافع عمومی و ملی بدانیم در این صورت شرایط تسهیل فعالیت‌ها و خدمات رسانی فراهم خواهد شد و بسیاری از سوء برداشت‌ها و مشکلات فعلی جامعه بر طرف می‌شود.

کاغذ – مقوا- خرید کاغذ- فروش کاغذ – خرید مقوا – فروش مقوا- تحریر – گلاسه – پشت طوسی – کرافت – دستمال کاغذی – کاغذ روزنامه – سلولزی- قیمت کاغذ – قیمت مقوا – سفارش کاغذ – سفارش مقوا – مقاله کاغذ – مقاله مقوا
Copyright © 2008-2024 Toseae Tejarat Papirous Co. All rights reserved :: کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت توسعه تجارت پاپیروس می باشد