نام شركتتاريخ عضویت
مشاوره مدیریت ایلیا
21 فروردين 1403
پارسه اتوماسیون
20 فروردين 1403
چاپ هفت
19 فروردين 1403
  

تا سال آینده به خودکفایی در تولید کاغذ می‌رسیم/ ۳۲ دقیقه؛ سرانه مطالعه در کشور
28 تير 1401
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سیاست دولت مردمی را خودکفایی در حوزه کاغذ دانست و گفت: حداقل پنج کارخانه در این پروژه مشارکت جدی دارند و تلاش می‌کنیم تا سال آینده به‌اندازه نیاز داخل، کاغذ تولید شود و به خودکفایی برسیم.

محمدمهدی اسماعیلی در آیین نکوداشت اهالی قلم که با حضور نویسندگان، شاعران، پژوهشگران و پیشکسوتان این عرصه در مجموعه باغ موزه نگارستان برگزار شد بر اهمیت حوزه فرهنگ و هنر در دولت مردمی تاکید کرد و گفت: رئیس جمهوری محترم شخصا پیگیر وضعیت اساتید فرهنگ هستند به طوری که ماه رمضان تدارک دیدار ایشان با اهالی قلم صورت گرفته بود، اما به علت شرایط کرونایی و آلودگی هوا این دیدار محقق نشد لذا دوباره پیگیر دیدار اهالی قلم با ایشان خواهم بود و مقدمات آن را بزودی فراهم خواهد شد.

وی درباره آخرین وضعیت واردات کاغذ عنوان کرد: کار واردات کاغذ برای تامین نیازهای حوزه نشر و مطبوعات با عنایت ویژه رئیس جمهوری و با اختصاص ارز مورد نیاز همانند قیمت گذشته انجام شده است و به‌ زودی بخشی از نیازهای ناشران و مطبوعات تامین خواهد شد.

وزیر فرهنگ، سیاست دولت مردمی را خودکفایی در حوزه کاغذ دانست و به تشکیل کارگروه کاغذ به ریاست (محمد مخبر) معاون اول رئیس‌جمهوری اشاره کرد و افزود: حداقل پنج کارخانه در این پروژه مشارکت جدی دارند و تلاش می‌کنیم تا سال آینده به‌اندازه نیاز داخل، کاغذ تولید شود و به خودکفایی برسیم.

وی از رفع موانع تولید کاغذ ملی خبر داد و تاکید کرد: تقریباً تمام مشکلات تولید کاغذ داخلی در یک روند مدیریت شده قرار گرفته و در حال رفع شدن است.

رئیس شورای هنر در خصوص دغدغه‌های مطرح شده اهالی قلم پیرامون وزارت آموزش و پرورش در ترویج کتاب و پاسداشت زبان و ادبیات فارسی گفت: تابستان امسال بحث آموزش پنج هزار معلم وزارت آموزش و پرورش را به سرانجام خواهیم رساند و مقدمات آن همین روزها آغاز شده است.

اسماعیلی به موضوع کتاب کودک و مشکلات این حوزه پرداخت و حجم انبوه آثار ترجمه را چالش حوزه کتاب کودک و نوجوان دانست و عنوان کرد: در حوزه کودک و نوجوان تعداد زیاد آثاری که ترجمه می‌شود مشکل‌زا است زیرا قانون کپی‌رایت رعایت نمی‌شود. بنای ما حمایت از آثار تولیدی در این بخش است و این سیاست را جلسات هیئت نظارت بر کتاب کودک که اخیرا با مصوبه‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را احیا کردیم، دنبال می‌کنیم.

وی وضعیت فرهنگ و هنر را متاثر از وضعیت اقتصادی جامعه دانست و تاکید کرد: با این اوصاف در نمایشگاه کتاب تهران امسال ۲۵۰ میلیارد تومان فروش کتاب داشتیم در حالی که دو سال پیش این رقم ۹۰ میلیارد تومان بود و این پیشرفت بهرغم گرانی کاغذ، نکته امیدوارکننده‌ای محسوب می‌شود.

رئیس شورای هنر به تشریح موفقیت فروش مجازی کتاب در بهمن ماه ۱۴۰۰ پرداخت و افزود: نمایشگاه مجازی کتاب تهران سال گذشته نزدیک به یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار کتاب از طریق سامانه به‌فروش رساند که از طریق پست رایگان این کتاب‌ها به یک هزار و ۲۰۰ روستا و ۲ هزار و ۸۶۰ شهر ارسال شد.

اخبار مربوط به اخذ مالیات برای حوزه نشر به هیچ‌ وجه صحت ندارد

اسماعیلی با تاکید براینکه جامعه ایرانی به رغم مشکلات همچنان یک جامعه‌ کتابخوان و فرهیخته است، اظهار داشت: اخبار مربوط به اخذ مالیات برای حوزه نشر به هیچ‌ وجه صحت ندارد و امیدوارم با اقدامات انجام شده، وضعیت صنعت نشر روند خوبی را در پیش بگیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از تاسیس دبیرخانه شعر آیینی در قم خبر داد و گفت: این دبیرخانه به همت استاد مجاهدی ایجاد شده و این یک اقدام مهم در حوزه شعر و ادبیات به شمار می‌رود که به تازگی کار خود را آغاز کرده است. در مجموع باید گفت، شعر آیینی یکی از مزیت‌های بی‌نظیر حوزه فرهنگ است که باید توجه ویژه به آن داشت.

وی درباره سرانه مطالعه در کشورمان گفت: آخرین پیمایش مصرف فرهنگی، اسفندماه سال گذشته انجام شد که با حذف کتب ادعیه و آموزشی، سرانه مطالعه را ۳۲ دقیقه نشان می‌داد که رقم قابل اعتنایی است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: امروزه دشمنان با همه ابزار رسانه ای نهایت تلاش خود را می کنند تا با سیاه نمایی برخی مسائل، ناامیدی مطلق را از جامعه روایت کنند و در این مسیر به دروغ و تهمت هم متوسل می‌شوند تا جامعه ایران را به عنوان یک جامعه بحران زده معرفی کنند اما برخلاف سیاه‌نمایی‌هایی که این رسانه‌ها تلاش می‌کنند از جامعه ایران به تصویر بکشند معتقدم به‌ راحتی نمی‌توان قضاوت سطحی از ملت ایران داشت زیرا مردم بسیار علاقه‌مند به بنیان خانواده و دارای ریشه‌های عمیق در تاریخ هستند.

آیین نکوداشت اهالی قلم پیش از این قرار بود همزمان با روز قلم برگزار شود که به علت آلودگی هوا این مراسم به تعویق افتاد و در نتیجه با فراهم شدن شرایط مناسب، این آیین نکوداشت شامگاه سه شنبه - ۲۱ تیر ۱۴۰۱- به همت معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و با حضور جمع کثیری از اهالی قلم در باغ موزه نگارستان تهران برگزار شد.

همچنین در این مراسم پیشکسوتان و اساتیدی چون میرجلال الدین کزازی، محمدعلی مجاهدی، عباس سلیمی نمین و مجتبی رحماندوست به نمایندگی از فعالان حوزه های مختلف اهالی قلم دغدغه‌های خود را بیان کردند.

کاغذ – مقوا- خرید کاغذ- فروش کاغذ – خرید مقوا – فروش مقوا- تحریر – گلاسه – پشت طوسی – کرافت – دستمال کاغذی – کاغذ روزنامه – سلولزی- قیمت کاغذ – قیمت مقوا – سفارش کاغذ – سفارش مقوا – مقاله کاغذ – مقاله مقوا
Copyright © 2008-2024 Toseae Tejarat Papirous Co. All rights reserved :: کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت توسعه تجارت پاپیروس می باشد