تولید ۳۰ درصدی ضایعات کاغذ با فرسودگی ماشین آلات؛ بلاتکلیفی تولیدکنندگان با نوسان کیفی مواد اولیه
17 بهمن 1402
در شرایطی نوسانات ارزی هر روز بر هزینه های تولید می افزاید که صنف چاپ و بسته بندی نیز در نتیجه نوسان کیفی مواد اولیه پتروشیمی تولید داخل و فرسودگی ماشین آلات دچار زیان می شوند.
برخی از صنایع کشور از جمله صنایع دارویی و تولیدکنندگان شوینده ها، آرایشی و بهداشتی که نیازمند ظروف و چاپ و بسته بندی با استانداردهای کیفی خاصی نسبت به صنایع دیگر هستند همواره با چالش های متعددی مواجه می شوند. یکی از این چالش ها نبود ثابت کیفی پلیمرهای داخلی است که در ظروف داخلی مورد استفاده قرار می گیرند. از دیگر چالش های این بخش نیز می توان به فرسودگی شدید ماشین آلاتی اشاره کرد که درصد بالایی از تولیدات آن ها تبدیل به ضایعات می شود و بر هزینه نهایی محصول می افزاید.بخشی از چالش های حوزه تولید متعلق به مواد پتروشیمی است؛ موادی که حتی بخشی از آن ها در ایران تهیه می شوند و همواره دچار نوسان قیمت هستند.
وی افزود: در نتیجه همیشه مجبور هستیم که به روز قیمت بگیریم و به روز به مشتری قیمت بدهیم که هم باعث چالش برای خودمان و هم منجر به آزار دیدن تولیدکنندگان حلقه های دیگر و در نهایت مشتری نهایی یعنی مردم می شود.
به گفته وی مشکلات حوزه تولید ظروف بسته بندی فقط به همین جا محدود نمی شود و واردات و تامین مواد اولیه ای که در داخل کشور تولید نمی شوند نیز با چالش درهای بسته گمرک همراه است؛ به طوری که از زمانی که سفارش گذاری می کنیم تا ورود محصول به بندر حدود ۴۵ روز بیشتر زمان نمی برد اما وقتی می خواهیم همین محصول پشت گمرکات کشور را ترخیص کنیم حداقل سه ماه زمان می برد.
نیاز به نقدینگی بیشتر با سختگیری های گمرک
کاشانکی بیان داشت: با این تفاسیر یکی از دست اندازهای حوزه تولید همین قوانین سختگیرانه گمرکات کشور است. بنابراین برای اینکه خطوط تولید متوقف نشود ناچار هستیم خیلی زودتر سفارش گذاری کنیم که گردش مالی سنگینی نیاز دارد و این موضوع برای تولید کننده بسیار اذیت کننده است. همچنین در کنار این موضوع باید انبارداری هم کنیم و هزینه زیادی بابت خواب سرمایه و انبار مواد اولیه بپردازیم.
کاشانکی: قوانین سختگیرانه گمرک باعث شده تولید کننده حداقل سه برابر نقدینگی ای که در حالت عادی نیاز دارد را هزینه کند

کاغذ – مقوا- خرید کاغذ- فروش کاغذ – خرید مقوا – فروش مقوا- تحریر – گلاسه – پشت طوسی – کرافت – دستمال کاغذی – کاغذ روزنامه – سلولزی- قیمت کاغذ – قیمت مقوا – سفارش کاغذ – سفارش مقوا – مقاله کاغذ – مقاله مقوا
Copyright © 2008-2024 Toseae Tejarat Papirous Co. All rights reserved :: کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت توسعه تجارت پاپیروس می باشد