ارز نوسانی شد کاغذ گران
26 فروردين 1403
نگاهی به بازار کاغذ در نخستین هفته‌های سال ۱۴۰۳ حاکی است که نوسان نرخ ارز طی این روزها بر قیمت کاغذ تحریر تاثیر داشته است.

بازار مواد اولیه و ملزومات مورد نیاز صنعت چاپ و نشر با شروع سال ۱۴۰۳ با نوسان قیمت همراه بود، به‌طوری که بهای کالاها در این بخش حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داشته است.
 
این بازار در بخش‌های مختلف از نوسانات نرخ ارز متاثر بود، افزایش بهای دلار موجب شده است که قیمت کاغذ تحریر به شکل تصاعدی افزایش پیدا کند، بر این اساس پنجشنبه (۲۳ فروردین ماه) هر بند کاغذ تحریر ۷۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ یک‌میلیون و ۳۳۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود، این قیمت در هفته پایانی سال گذشته یک‌میلیون و ۲۷۰ هزار تومان بود؛ همچنین هر بند کاغذ چینی ۷۰ گرمی ۶۰ در ۹۰ نیز که سال گذشته یک‌میلیون و ۷۰ هزار تومان بود, حدود یک‌میلیون و ۱۳۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.بهای کاغذ ۸۰ گرمی نیز حدود ۸۰ هزار تومان رشد داشته و هر بند کاغذ ۷۰ در ۱۰۰، ۸۰ گرمی در هفته جاری یک‌میلیون و ۵۸۰ هزار تومان و کاغذ سایز ۶۰ در ۹۰ آن نیز یک‌میلیون و ۳۸۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.
 
کارشناسان بازار اذعان دارند که قیمت جهانی کاغذ و خمیر کاغذ کاهش داشته است و رئیس اتحادیه کاغذ و مقوا نیز در گفت‌وگوی هفته جاری با ایبنا با تاکید بر موجودی کاغذ تحریر در بازار، عنوان کرد که قیمت کاغذ طی هفته‌های آتی روند نزولی خواهد داشت.

کاغذ – مقوا- خرید کاغذ- فروش کاغذ – خرید مقوا – فروش مقوا- تحریر – گلاسه – پشت طوسی – کرافت – دستمال کاغذی – کاغذ روزنامه – سلولزی- قیمت کاغذ – قیمت مقوا – سفارش کاغذ – سفارش مقوا – مقاله کاغذ – مقاله مقوا
Copyright © 2008-2024 Toseae Tejarat Papirous Co. All rights reserved :: کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت توسعه تجارت پاپیروس می باشد