ثبات بازار کاغذ در هفته نخست تابستان
10 تير 1403
رصد بازار مواد اولیه چاپ و نشر نشان‌دهنده ثبات نسبی در بازار است، کارشناسان پیش‌بینی رونق بازار در روزهای پایانی مرداد ماه را دارند.

گاهی به قیمت کاغذ و مقوا طی هفته‌های اخیر نشان‌دهنده نوعی ثبات و آرامش در بازار است، در برخی بازه‌های زمانی قیمت‌ها رشد و در برخی زمان‌ها کاهش داشته است، در این میان رکود کاری، یکی از دغدغه‌های جدی فعالان این حوزه به شمار می‌آید.
 
کارشناسان بازار، طی هفته‌های گذشته این رکود را در این ایام پیش‌بینی می‌کردند، حمید نیکدل، رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا در این زمینه به خبرنگار ایبنا، گفت: کشور طی یک ماه و نیم اخیر درگیر حوادث مختلف سیاسی بود و همین موضوع بازار را مسائلی روبه‌رو کرد که یکی از آن‌ها رکود کاری بود.وی با بیان اینکه بازار قطعاً بعد از انتخابات بهتر خواهد شد، افزود: پیش‌بینی این است که بازار از اواخر مرداد و اوایل شهریورماه بار دیگر رونق بگیرد و شاهد اتفاق‌های خوب باشیم.
 
نیکدل با اشاره به موجودی مطلوب کاغذ در بازار، ادامه داد: ثبات نسبی قیمت برای بسیاری از فعالان حوزه چاپ و نشر خوب و ارزشمند است، زیرا می‌توانند در فضای کم‌تنشی کاغذ و مقوای مورد نیاز خود را خریداری کنند.
 
به گفته وی، بخش عمده قیمت‌گذاری‌ها در ماهی که گذشت روند نزولی داشته، به‌عنوان مثال در حالی که کاغذ A چهار ۱۳۵ تا ۱۴۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شد، اکنون به ۱۲۸ هزار تومان رسیده است.

کاغذ – مقوا- خرید کاغذ- فروش کاغذ – خرید مقوا – فروش مقوا- تحریر – گلاسه – پشت طوسی – کرافت – دستمال کاغذی – کاغذ روزنامه – سلولزی- قیمت کاغذ – قیمت مقوا – سفارش کاغذ – سفارش مقوا – مقاله کاغذ – مقاله مقوا
Copyright © 2008-2024 Toseae Tejarat Papirous Co. All rights reserved :: کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت توسعه تجارت پاپیروس می باشد